| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Barcelona

Autor: Redacció

Expulsats 21 estrangers multireincidents de Barcelona, entre els quals l’autor d’un homicidi i un agressor sexual d’una menor

+ Notícies  -  15/10/2026  -  14:43

Els repatriats es trobaven en situació irregular i acumulaven, en conjunt, més de 80 antecedents policials, principalment per robatoris i furts, però també per delictes de drogues, violència de gènere i maltractaments familiars


Policia Nacional  / GN

Policia Nacional / GN



La Policia Nacional ha fet efectiva l’expulsió de 21 ciutadans estrangers en situació irregular que acumulaven nombrosos antecedents policials, en una actuació desenvolupada a Barcelona. Segons ha informat el cos aquest dijous, 15 d’octubre, entre les persones repatriades hi havia l’autor d’un homicidi comès amb arma blanca i un home que havia agredit sexualment una menor amb qui convivia.

Els expulsats sumaven, en conjunt, més de 80 antecedents policials, majoritàriament per delictes contra el patrimoni, com ara robatoris amb força, robatoris amb violència i furts. També acumulaven antecedents per delictes contra la salut pública, agressions sexuals, violència de gènere i maltractaments en l’àmbit familiar.

Entre els casos destacats per la Policia Nacional figura el d’un home que va matar una altra persona amb una arma blanca durant una baralla en un local comercial del centre de Barcelona. També s’ha materialitzat l’expulsió d’un home que, segons la informació policial, va agredir sexualment la filla menor d’edat de la seva parella, amb qui compartia domicili.

Per executar les repatriacions, els agents van tramitar els decrets d’expulsió corresponents davant la Subdelegació del Govern o les ordres d’expulsió de l’autoritat judicial. A més, van sol·licitar l’autorització de tots els jutjats on aquestes persones tenien causes pendents i van gestionar amb els consolats respectius la documentació necessària per fer efectiva la sortida del territori.

Alguns dels afectats estaven ingressats al Centre d’Internament d’Estrangers de Barcelona mentre es resolia el procediment. Altres van ser detinguts per poder executar l’expulsió.

Un cop obtingudes les autoritzacions judicials i la documentació personal, la Policia Nacional va organitzar un dispositiu de trasllat fins a Madrid. Allà, els detinguts van quedar a càrrec de la Unitat Central de Repatriacions de la Comissaria General d’Estrangeria i Fronteres, que va materialitzar les expulsions mitjançant un vol organitzat expressament.

Les gestions han anat a càrrec de la Brigada Provincial d’Estrangeria i Fronteres de Barcelona i de les comissaries locals de Sant Adrià de Besòs i Cornellà de Llobregat. La Policia Nacional emmarca l’actuació en la lluita contra la multireincidència, que considera un objectiu prioritari per reforçar la seguretat ciutadana.


Autor: Redacció


#policia


#policia





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Autónomos: obligados a pagar, abandonados al cerrar

Cotizar por el cese de actividad no garantiza recibir la prestación: un negocio puede dar beneficio...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...