Figueres
Autor: Redacció
SM el Rei Felip VI presideix la celebració del 50è aniversari del Teatre-Museu Dalí a Figueres
Alt Empordà - 25/09/2024 - 15:02
El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanya el monarca en un esdeveniment cultural marcat per la solemnitat i la projecció de futur del llegat dalinià
Aquest dimecres, SM el Rei Felip VI ha presidit l'acte commemoratiu dels 50 anys del Teatre-Museu Dalí a Figueres, una fita històrica per a la cultura catalana. Acompanyat pel president de la Generalitat, Salvador Illa, el monarca ha destacat la importància del museu com a “culminació del geni de Dalí” i ha subratllat el compromís de la Fundació Gala-Salvador Dalí en preservar i projectar aquest llegat.
El president Illa ha mostrat la seva proximitat al projecte cultural, elogiant la col·laboració entre la Generalitat i la Fundació Dalí per garantir que el museu continuï sent un referent mundial. L'acte ha comptat amb una audició del Quartet Casals i la projecció d’un documental sobre la història del museu. Felip VI, en el seu rol com a president d’honor de la Fundació, ha visitat les noves exposicions i ha signat en el llibre d’honor del museu.
En un discurs solemne, el president de la Fundació, Jordi Mercader, ha remarcat l'objectiu del museu d’esdevenir un “port segur d’emocions compartides” i de continuar promovent el coneixement i la bellesa artística, assumint els nous reptes de futur amb un profund respecte pel llegat de Dalí.
Autor: Redacció











Radio en directo


