| *

Notícies més llegides



Cultura


Campdevànol

Autor: Redacció

Marta Madrenas alerta sobre l'infrafinançament i la salut a Catalunya

Cultura  -  20/07/2023  -  14:56

La formació de Junts també ha posat el focus en les prestacions pels afectats de malalties com l'ELA, l'autisme, Asperger i altres patologies de salut mental


Junts a Campdevànol

Junts a Campdevànol



En el catorzè dia de campanya per a les eleccions del 23 de juliol, els candidats de Junts al Congrés i al Senat per la demarcació de Girona, Marta Madrenas, Joan Bagué, Albert Piñeira i Montse Mindan, han visitat el Ripollès per posar de manifest l'impacte negatiu que té l'infrafinançament i els incompliments de l'Estat en les polítiques de salut a Catalunya.

Marta Madrenas ha destacat que la sanitat catalana pateix d'un infrafinançament crònic, i que estudis realitzats per experts indiquen que es necessitarien uns 5 mil milions d'euros addicionals per fer front a les necessitats reals i garantir la qualitat i sostenibilitat del sistema. La candidata ha subratllat que aquesta xifra podria ser assolida si Catalunya disposés dels seus propis recursos.

D'altra banda, Madrenas ha recordat la necessitat de més places MIR i d'atrractius per a les especialitats més demandades, com la de metge de família. En aquest sentit, ha assenyalat que els universitaris que volen fer medicina es troben amb manca de places a Catalunya, i que l'homologació dels títols dels metges especialistes sovint pateix retard enfront d'altres països europeus, amb conseqüències en l'atenció i les llistes d'espera.

La formació de Junts també ha posat el focus en les prestacions pels afectats de malalties com l'ELA, l'autisme, Asperger i altres patologies de salut mental, reclamant més recursos i consideració com a consumidors vulnerables d'electricitat en casos de necessitat de respiradors o aparells de gran consum energètic. A més, volen reduir els terminis d'incorporació dels medicaments aprovats per la UE al sistema públic de salut, especialment per als casos de persones amb càncer metastàtic.

En aquest context, Marta Madrenas ha denunciat que cada any marxen a l'Estat espanyol i no tornen uns 21.000 milions d'euros que els catalans generen amb el seu esforç i treball, una quantitat que podria garantir l'Estat del benestar i el dret a la salut. En aquest sentit, ha destacat la necessitat de posar fi a l'infrafinançament i al maltractament sistemàtic que afecta directament el benestar de les persones.


Autor: Redacció


#23j


#23j





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Llançà aquest 26 d'agost

Antoni Vila Feliu

Llançà s’enfonsa sense que pugi el mar: dècades de deixadesa i una pregunta incòmoda sobre els impostos

Fanals de fa mig segle, canonades dels anys setanta, voreres foradades, brutícia i accessos col·la...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...