| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


Palamós

Autor: Redacció

Enllestides les obres de construcció del nou tram de carril bici al carrer Nàpols de Palamós

Baix Empordà  -  26/03/2019  -  17:32

En una fase posterior és previst poder finalitzat la unió definitiva d'aquest carril bici amb el passeig del Mar, amb la construcció del darrer tram que també passa pel carrer Nàpols, concretament en el tram entre el carrer de la Indústria i el passeig del Mar




Aquesta setmana finalitzarà el procés d'obres de construcció d'un nou tram de carril bici a Palamós inclòs en el seu traçat urbà. Es tracta concretament del tram que passa per la vorera del carrer Nàpols, i en la secció que va entre el carrer de Santiago Bañeras i fins a l'avinguda de Catalunya.

En total són 162 metres lineals de carril bici amb una amplada aproximada de 2 metres en la major part del seu traçat, que permeten la unió de la via verda procedent de la zona del Mas Gorgoll i Pont de Ferro, i que connecta amb l'avinguda de Catalunya i el tram de carril bici ja realitzat que passa en paral·lel a la plaça de Josep Sarquella.

Les tasques de construcció es van iniciar a mitjans del mes de novembre passat amb la retirada dels vells plataners que havien provocat desperfectes en algunes seccions de la vorera a conseqüència del desenvolupament en superfície de les arrels.

Aquestes obres, amb un pressupost global de 32.292,13 €, han inclòs la construcció d'un parterre vegetal, la substitució dels trams de paviment danyat de la vorera i la construcció del nou carril bici.

La unió amb el passeig del Mar
La construcció d'aquest nou tram de carril bici és bàsic per l'objectiu de poder unir aquest traçat que ve procedent de Mas Gorgoll amb el passeig del Mar.

D'aquesta manera i en una fase posterior és previs poder finalitzar aquesta unió definitiva, amb la construcció del darrer tram que també passa pel carrer Nàpols, concretament en el tram entre el carrer de la Indústria i el passeig del Mar.

El traçat perimetral del carril bici
L'any 2016 Palamós ja va estrenar el nou itinerari per a bicicletes que se sumava al que tenia el municipi en l'àmbit de la ronda de l'Est i que connecta el nucli urbà amb la zona de Castell i els municipis de Mont-ras i Palafrugell.

Es tractava d'un carril bici amb una longitud total de 2.151 metres, amb un traçat que segueix en paral·lel la riera Aubi en el seu tram més urbà. El recorregut d'aquest vial s'inicia coincidint amb l'enllaç amb la via verda que passa per la zona de la Rutlla Alta, a Sant Joan, i que pel Pla de Torre Mirona prové de l'àmbit de Castell, Mont-ras i Palafrugell.

Des d'aquest punt, la zona industrial de Sant Joan, el carril bici segueix pel carrer de Rafel Savalls que, mitjançant un pas habilitat sota el pont d'accés de la C-31 al municipi, arriba a la vorera del carrer d'Arnau Sa Bruguera, seguint posteriorment amb un tram de superfície de sauló que passa entre la riera Aubi i la carretera C-31 fins a arribar al pont Eiffel, on travessa el tram de la carretera C-256 per enllaçar amb la zona de Mas Gorgoll.

Posteriorment segueix en paral·lel a la carretera C-256 fins a arribar davant la piscina coberta mancomunada, límit del terme municipal de Palamós, on ja connecta amb la via verda de Calonge-Sant Antoni.

Amb la construcció del nou tram, aquest vial s podrà bifurcar enllaçant ara amb l'avinguda de Catalunya i l'IES Palamós, i en un futur, connectant definitivament amb el passeig del Mar.


Autor: Redacció


#palamos


#palamos #carrilbici





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...