| *

Notícies més llegides



Andorra


Andorra

Autor: Redacció

El Museu Carmen Thyssen Andorra ha presentat la nova col·lecció que allotjarà la pinacoteca a partir del 16 de febrer

Andorra  -  16/12/2017  -  00:02

En aquesta segona exposició, Olga Gelabert, Ministra de Cultura, Joventut i Esports estarà a càrrec de la Presidència de la Fundació Museand, la baronessa Carmen Thyssen-Bornemisza, ocuparà la Vicepresidència de la Fundació Museand i Guillermo Cervera, serà el Director Artístic del Museu i el Comissari de l’exposició




El Museu Carmen Thyssen Andorra presenta la nova col·lecció que allotjarà la pinacoteca a partir del 16 de febrer i que durarà fins al 10 de setembre. Es tracta de la mostra “Allées et venues. Gauguin i quatre segles de camins en l’art”, una selecció que reuneix 22 obres de diferents dimensions i èpoques (des del segle XVI al segle XIX). Totes les pintures que formaran part d’aquesta segona exposició del Museu Carmen Thyssen Andorra pertanyen a la col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza i provenen de diferents museus i fons de la col·lecció.

En aquesta segona exposició, Olga Gelabert, Ministra de Cultura, Joventut i Esports estarà a càrrec de la Presidència de la Fundació Museand, la baronessa Carmen Thyssen-Bornemisza, ocuparà la Vicepresidència de la Fundació Museand i Guillermo Cervera, serà el Director Artístic del Museu i el Comissari de l’exposició.

Durant avui al matí els diferents membres del patronat que componen la Fundació Museand s’han reunit i han valorat molt positivament els resultats obtinguts durant l’últim any. A més a més, el comú d’Escaldes-Engordany s’ha sumat al patronat.

Presentació a càrrec de Guillermo Cervera,

Director Artístic i Comissari de l’Exposició

Al llarg dels segles els camins han esdevingut les artèries per on fluïen caminants en el dia a dia dels pobles i ciutats. Camins que transmetien el que passava a cada lloc; comerciants, firaires, animals, caçadors, fugitius, invasors i peregrins, tots donaven forma a l’itinerari en si, que anava creixent fins al punt que avui en dia molts d’ells continuen existint i sent utilitzats.

El Camí en l’art té dues connotacions principals. D’una banda, esdevé important reproduir-lo com a tal, en el sentit en què aquest dóna molta profunditat a l’obra i representa quelcom molt proper al poble en aquelles èpoques. D’altra banda, és una metàfora sobre el recorregut que cada dia feien els artistes per anar a trobar els seus llocs d’inspiració. Espais que els transmetien quelcom especial i que els feien plasmar-ho a la tela o a la fusta. Alhora és també el llarg camí que recorrien els artistes en la seva evolució pictòrica on, mitjançant les influències pròpies i externes, evolucionaven deixant magnífics exemples en les seves teles com és el cas de Rusiñol, Cabanyes, Chase, Nolde, Sisley, Heckel, Pissarrro o l’obra de Paul Gauguin que dóna títol a l’exposició.

Anades i tornades són petjades i més petjades que se superposen de manera constant al llarg dels temps per recordar-nos la necessitat de moviment de la humanitat i en concret dels artistes; visitar altres llocs, descobrir i anar més enllà, trobar el seu lloc al món, quelcom que els creadors sempre han cercat constantment i moltes vegades no han arribat a trobar mai.

Anades i tornades és el llarg camí fins a la satisfacció personal per la feina feta fruit d’un inconformisme constant que fa el recorregut més i més llarg, dificultant als artistes l’arribada al lloc desitjat al llarg dels segles.

Relació d’obres

-Rafael Benet i Vancells: «Paisatge de la Selva (Tossa)», c. 1928

-Albert Bierstadt: «Carrer a Nassau», c. 1887-1880

-Thomas Birch Warwickshire: «Paisatge hivernal, Filadèlfia», c. 1830-1845

-Alexandre de Cabanyes i Marquès: «Poble, 1949», 1949

-Canaletto: «Caprici amb columnata a l’interior d’un palau», c. 1765

-Canaletto: «L’Escola de Sant Marc», c. 1765

-Paul Gauguin: «Anades i tornades, Martinica», 1887

-Thomas Hart Benton: «De tornada a casa», 1934

-Erich Heckel: «Casa a Dangast (La casa blanca)», 1908

-Frans Janszoon Post: «L’església de Sant Cosme i Sant Damià i el monestir franciscà d’Igaraçu, Brasil», c. 1663

-Johann Barthold Jongkind: «Camí de sirga prop d’Overschie», 1865

-Jan Van Kessel III: «Vista de la Carrera de San Jerónimo i el Paseo del Prado amb seguici de carrosses», c. 1686

-Joaquim Mir i Trinxet: «El Carrer dels Terrissaires, la Geltrú», c. 1922

-William Merritt Chase: «Al parc (Un camí)», 1889

-Gabriele Münter: «Murnau (Murnau al maig)», 1924

-Emil Nolde: «Pont a la maresma», 1910

-Camille Pissarro: «Camí de Versalles, Louveciennes, sol d’hivern i neu», 1870

-Santiago Rusiñol i Prats: «La creu de terme», 1892

-Ramon Sanvisens i Marfull: «Fi de jornada», 1984

-Alfred Sisley: «La inundació a Port-Marly», 1876

-Modest Urgell i Inglada: «Paisatge», s.d

-Tobias Verhaecht: «Paisatge muntanyós amb Venus i Adonis», c. 1600


Autor: Redacció


#andorra


#andorra





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...


alt -

Narcís Oliveres

L’estafa de les pensions i el peatge d’un model migratori fallit

La nova pujada de les cotitzacions el 2027 desmunta la promesa que la immigració massiva salvaria l...