| *

Notícies més llegides



Catalunya


Catalunya

Autor: Redacció

Comença la fuga d'empreses per la incertesa a Catalunya

Catalunya  -  05/10/2017  -  21:00

El Banc Sabadell decideix traslladar la seu social a Alacant


Sabadell

Sabadell



Els temps convulsos que corren per Catalunya i la incertesa jurídica ha activat una fuga silenciosa d'empreses i moltes altres companyies ja estan a punt per si la Generalitat declara unilateralment la independència després del referèndum d'aquest diumenge.

Una de les empreses més importants que ha decidit abandonar terres catalanes és el Banc Sabadell, el cinquè banc de l'Estat, que aquesta mateixa tarda ha decidit canviar la seva seu social a Alacant. El consell d'administració de l'entitat ha celebrat una reunió extraordinària per decidir el canvi de domicili social per la inseguretat jurídica de Catalunya. Després de pensar en destins com Madrid o Oviedo, finalment s'ha optat per Alacant, on ja disposa d'un centre operatiu. Des de l'entitat asseguren que es tracta d'una decisió tècnica i no política, per garantir els interessos dels seus clients i no quedar-se fora del paraigua del Banc Central Europeu.

La decisió posa pressió a CaixaBank, que tot i que no s'ha pronunciat públicament al respecte, segons el diari El Mundo, està estudiant traslladar la seu central a les Balears.

I és que la banca és un dels sectors més preocupats pels plans independentistes. Des de fa dies la cotització de les entitats financeres és en números vermells i s'estan produint moviments de dipòsits cap a la banca de fora de Catalunya pels dubtes dels clients sobre la seguretat dels seus estalvis.

A banda del sector bancari, una altra de les empreses que han seguit el camí iniciat fa temps per Naturhouse, Grífols o Derby Hotels és la biofarmacèutica Oryzon, que ahir va anunciar que trasllada la seva seu social a Madrid. També marxa Eurona i el distribuïdor odontològic Proclinic Expert, que canvia el domicili social de l'Hospitalet de Llobregat a Saragossa, on ja té un centre logístic.

El temor dels inversors s'ha accentuat a mesura que s'acosta la data de la possible declaració unilateral d'independència, però fa mesos que es comença a percebre. Segons les dades del Ministeri d'Economia, la inversió estrangera directa a Catalunya va baixar un 10% en el segon trimestre d'enguany, mentre que al conjunt de l'Estat va créixer un 13%.

Pèrdua d'exportacions

Un informe del Govern espanyol fet públic pel diari ABC estima que una Catalunya independent registraria una caiguda del 50% de les exportacions a Espanya, del 10% a la Unió Europea i del 5% a la resta del món. La clau és que el nou país abandonaria l'OMC i l'aranzel únic europeu i entrarien en vigor les barreres comercials, dificultant el comerç exterior.


Autor: Redacció


#empreses


#empreses #economia





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...


alt - Feijóo en el Congreso de los Diputados / GN

Carles Enric

El PP pierde el relato

Feijóo corre el riesgo de confiar su llegada a La Moncloa al desgaste de Sánchez mientras el PP co...