| *

Notícies més llegides



Catalunya


Barcelona

Autor: ACN

Societat Civil Catalana xifra l'assistència a la manifestació de la Diada en 225.000 persones

Catalunya  -  11/09/2017  -  20:52

Societat Civil Catalana assegura que la Diada de Catalunya és la festa de tots els catalans, independentment de la ideologia i els objectius polítics de cada ciutadà i lamenta, un any més, que s'hagi convertit en el dia dels secessionistes


Pla general del Passeig de Gràcia / ACN

Pla general del Passeig de Gràcia / ACN



Societat Civil Catalana (SCC) calcula que han assistit a la manifestació de la Diada 225.000 persones. L'associació ha detallat, a través d'un comunicat, que per calcular la partició de la concentració de Barcelona ha fet un estudi a través del seu Observatori de Resultats Electorals en què han participat tècnics de diferents disciplines. L'any passat aquest equip va xifrar en 292.000 els assistents a les cinc concentracions de Barcelona, Tarragona, Lleida Salt i Berga. I el 2015 va calcular que hi van assistir 530.000 persones. Segons SCC, aquestes dades "reflecteixen que a mesura que passen els anys l'assistència és clarament descendent".

Societat Civil Catalana ha detallat, a través d'un comunicat, que per xifrar l'assistència a les mobilitzacions de la diada han utilitzat el servei de càlcul automàtic de superfícies de l'Institut Cartogràfic de Catalunya i s'ha basat en les informacions de la retransmissió de TV3 i de la xarxa de col·laboradors de Societat Civil Catalana que ha treballat a peu de carrer. Concretament, han ajustat el nombre real de metres quadrats ocupats i han assignat una densitat mitjana per a cadascuna de les cinc concentracions convocades.

L'associació ha recordat que la "Diada de Catalunya és la festa de tots els catalans, independentment de la ideologia i els objectius polítics de cada ciutadà" i ha lamentat que "un any més, que s'hagi convertit en el dia dels secessionistes". L'entitat sosté que la Generalitat és la responsable d'aquest fet, ja que, segons SCC, "ha estat l'artífex d'aquesta situació en permetre que els catalans independentistes ocupin els carrers" per "enganyar a la resta d'Espanya i a Europa projectant el fals concepte que a Catalunya hi ha pensament únic respecte a la secessió".

En aquest sentit, l'associació ha afirmat que "la majoria de catalans no volen la independència". A més, ha defensat que l'1 d'octubre "catalans a favor de la democràcia i de respectar el que estableix la Constitució i les lleis no han d'anar a votar". Finalment, ha assegurat que "el referèndum que es pretén celebrar ha estat convocat de forma unilateral, suspès pel Tribunal Constitucional i, per tant, és també il·legal".


Autor: ACN


#barcelona #diada #11s #diada2017


#barcelona #diada #11s #diada2017





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...


alt - Feijóo en el Congreso de los Diputados / GN

Carles Enric

El PP pierde el relato

Feijóo corre el riesgo de confiar su llegada a La Moncloa al desgaste de Sánchez mientras el PP co...