| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


Platja d'Aro

Autor: Redacció

Unió dels tres nuclis urbans a Platja d'Aro amb el nou servei de Transport Social-Xarxa Bus

Baix Empordà  -  06/07/2017  -  20:01

Adreçat a persones amb dificultats de mobilitat o amb manca de recursos econòmics


Presentació Xarxa Bus

Presentació Xarxa Bus




La regidoria de Serveis Socials i Salut Pública de l'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro i el grup Moventis-Sarfa inicien el nou Servei Municipal de Transport Social al municipi, batejat com a Xarxa Bus amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels ciutadans unint els tres nuclis urbans -Castell d'Aro, Platja d'Aro i S'Agaró- mitjançant una alternativa de transport públic, de caràcter gratuït. S'adreça a persones amb dificultat de mobilitat, sense vehicle propi o amb manca de recursos econòmics per utilitzar altres sistemes de transport públic o privat.

Es pretén així facilitar l'accés tant als recursos que ofereix l'Ajuntament (gestions administratives, serveis municipals i activitats programades) com a d'altres d'àmbit general (mercat setmanal, visites mèdiques, entitats bancàries, etc.). S'estableix un itinerari circular amb 11 parades repartides als tres nuclis: Casa de la Vila (Plaça Major), Centre Cívic Vicenç Bou, Casa Lila de Platja d'Aro, Aparcament de la Masia Bas (mercat municipal), Serveis Socials, estació d'autobusos, Policia Local, S'Agaró (davant dels estudis de Televisió Costa Brava), Castell d'Aro (Oficina d'Atenció Ciutadana), Servei Municipal de Distribució d'Aliments i Centre d'Atenció Primària de Platja d'Aro.

El servei està en funcionament cada dijous i divendres (10-14 h i 15-20 h) amb un vehicle amb 13 places de capacitat (una per persones amb mobilitat reduïda). S'inicia amb un període de tempteig de sis mesos, del 6 de juliol de 2017 al 5 de gener de 2018, amb la voluntat de poder-lo allargar en el temps. Els menors de 14 anys han de viatjar acompanyats d'un adult i cal acreditar la condició de beneficiari amb un carnet d'usuari personal i intransferible. Per fer-ne difusió s'ha editat un díptic informatiu i el matí d'avui dijous 6 de juliol s'ha fet la presentació pública del servei amb la presència de l'alcalde, Joan Giraut i el gerent de Moventis-Sarfa, Enric Gimeno.

Per esdevenir beneficiari del servei cal estar empadronats al municipi i tenir uns ingressos inferiors a 605'10 euros/mensuals o 8.471'40 euros/anuals. També si es tenen ingressos inferiors a aquestes quanties i hom és jubilat major de 65 anys, pensionista menor de 65 anys, es té un grau de discapacitat mínima del 33%* o és membre d'una família monoparentals o nombroses. També poden accedir-hi els estudiants empadronats i que la unitat familiar tingui uns ingressos inferiors a 1.500 euros/mensuals i també aquells que tinguin necessitat del servei amb una acreditació i informe previ dels Serveis Socials Municipals.


Autor: Redacció


Arxiu adjunt

Xarxa Bus 2017





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...