| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


Palamós

Autor: Redacció

Denunciats un pescador recreatiu i un restaurant de Palamós per compra venda il·legal de peix de roca

Baix Empordà  -  13/06/2017  -  19:23

Els mossos de la Unitat Regional de Medi Ambient van comissar al pescador il·legal sis fusells de pesca submarina i 8.5 quilos de peix





Els Mossos d'Esquadra van denunciar el dia 9 de juny, a Palamós, un pescador de 44 anys, de nacionalitat espanyola i veí de Calonge, i el propietari d'un restaurant de Palamós per diferents infraccions de la Llei 2/2010 de pesca i acció marítimes per: pescar més quantitat de peix de l'establerta, no marcar la posició amb boies de senyalització i vendre les captures en establiments de restauració.

A principis d'aquest mes els agents de la Unitat Regional de Medi Ambient van tenir coneixement que un pescador subaquàtic recreatiu estaria venent peix de roca de manera il·legal.

Els mossos immediatament van iniciar un dispositiu de control i investigació que va donar els seus primers fruits el passat 9 de juny quan van detectar dues persones entregant peix de roca pescat amb embarcació recreativa a un restaurant de Palamós.

Aquell mateix matí els agents van observar com un home i una dona baixaven d'una embarcació al Port d'Aro de la població de Platja d'Aro i introduïen diverses captures de peix dins d'un turisme per dirigir-se cap a la població de Palamós.

Un cop al municipi, els agents van veure com la dona baixava del vehicle amb una bossa de vímet penjada a l'espatlla i una bossa blava al seu interior i es dirigia direcció al barri vell. Un cop allí va entrar per la porta de la cuina d'un restaurant i al cap d'uns minuts en sortia amb la bossa buida.

Els mossos van aturar i identificar la dona, i després van accedir a la cuina de l'establiment. Un cop dins van observar que hi havia cinc peixos sobre una bàscula que marcava uns sis quilos de peix fresc, concretament dos cap roigs, dos déntols i un mero. Tots presentaven ferides mortals causades per un arpó de pesca submarina.

Tant el treballador com el responsable del restaurant no van poder acreditar cap factura o etiqueta legal de procedència del peix.

Acte seguit els mossos van identificar el conductor del turisme, que era el pescador recreatiu. Un cop escorcollat el vehicle, els agents van localitzar al maleter dues fundes amb sis fusells de pesca submarina i una nevera, la qual contenia gel i un déntol de 2.5 quilos de pes.

Els mossos van aixecar acta per tal de reflectir la transacció, van comissar tot el material del pescador i els 8.5 quilos de peix van ser entregats a beneficència.

El dispositiu continua obert i no es descarten més denúncies

Aquesta actuació està emmarcada dins l'acord de col·laboració entre la Direcció General de Pesca i Afers Marítims del Departament d'Agricultura i la Direcció General de la Policia amb l'objectiu d'optimitzar la lluita contra la pesca i el marisqueig il·legal a Catalunya.


Autor: Redacció





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...