| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


Calonge

Autor: Redacció

Arriba el cap de setmana del vi de pagès de Calonge

Baix Empordà  -  16/11/2016  -  09:12

Els propers 18, 19 i 20 de novembre, la Fundació Remença XXI organitza una nova edició d'aquesta cita vinícola anual a Calonge





La Fundació Remença XXI organitza el proper cap de setmana una nova cita amb el vi de pagès. Amb la finalitat de donar a conèixer l'estil de vida i la manera de produir dels pagesos de Calonge, aquest cap de setmana s'organitzen diverses activitats entre les quals hi ha xerrades, una visites als masos i cases de pagès i un concurs de fotografia, entre d'altres.

El Cap de Setmana del Vi de Pagès començarà el proper divendres, 18 de novembre, amb la xerrada "Estèvia, la dolça revolució. La recuperació de varietats autòctones de llavors", a càrrec de Pau Pàmies, un jove pagès i tècnic agrícola especialista en agroecologia i investigador en plantes medicinals. Entre altres coses, donarà a conèixer la Dolça Revolució, una associació sense ànim de lucre que agrupa totes les persones que vulguin compartir les seves experiències positives fruit de l'ús de les plantes medicinals i les teràpies naturals no agressives. Al final de l'acte hi haurà un tast comentat de vi dolç de diferents masos i cases de pagès de Calonge. La xerrada començarà a les 8 del vespre a la Sala Fontova.

Dissabte, 19 de novembre, durant tot el dia, serà jornada de portes obertes als masos i cellers, amb visites guiades i tasts de vi. A les 10 del matí, al Mas Ponsjoan, hi haurà la xerrada "Patrimoni vegetal oblidat", a càrrec de Manel Comas i Martí Comas, que parlaran de les varietats de raïm autòctones i de la tasca de conservació de llavors d'hortalisses de Calonge, entre altres. Es podrà visitar el celler i s'oferirà un tast de vi als assistents.

A la tarda, a les 4, es farà una visita teatralitzada al celler de Mas Molla. "Som filles de remences" explicarà la història d'aquest mas i la presentació anirà a càrrec de Lluís Molla. També s'oferirà un tast de vi.

Diumenge, 20 de novembre, per tancar el Cap de Setmana del Vi de Pagès, s'ha programat una Excursió guiada a la vinya de la Sureda al Paratge del Jonc, a càrrec de Joan Rosselló del celler de Ca l'Àvia. Entre altres coses, hi haurà una demostració de la construcció de feixes de les vinyes amb parets de pedra seca. L'excursió durarà unes tres hores i els assistents gaudiran d'una botifarrada popular. La sortida serà a les 9 del matí, des de la Plaça Sant Natzari. Durant aquesta activitat, l'organització convida els assistents a participar del Concurs de fotografia "Arada 2016". Les bases per participar-hi es poden consultar al blog de la fundació Remença XXI.

La Fundació Privada Remença XXI té la voluntat d'ajudar a conservar i protegir on pervisqui l'agricultura tradicional i familiar, elevant la seva activitat fins a la categoria de bé cultural. També té l'objectiu d'activar, gestionar, promocionar, investigar, protegir, desenvolupar i donar a conèixer la Zona d'Interès Etnològic de Calonge i Vall-llobrega, així com verificar i/o garantir l'origen i l'autenticitat dels seus productes.


Autor: Redacció





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Autónomos: obligados a pagar, abandonados al cerrar

Cotizar por el cese de actividad no garantiza recibir la prestación: un negocio puede dar beneficio...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...