Calonge
Autor: Redacció
Sant Antoni estrena el documental sobre art urbà 'I love Med'
Baix Empordà - 17/08/2016 - 14:36
El projecte, dirigit per David Hernández, ha comptat amb l'ajut desinteressat de Joan Manuel Serrat, que apareix en aquesta producció i que ha autoritzat l'ús de 'Mediterráneo' com a banda sonora, i la participació dels germans Josep, Joan i Jordi Roca, del prestigiós restaurant el Celler Can Roca
Què passa quan els artistes urbans deixen el seu hàbitat natural, la ciutat, per traslladar-se a un entorn menys familiar. "Si de vegades traiem els artistes urbans del seu medi natural, que és la ciutat, i els portem a un medi artificial com és la naturalesa, provocarem una dinàmica de creació diferent, provocarem noves creacions i noves reflexions". Així explicava Antonio Lasheras, que fou director de les coves d'Altamira, un dels objectius principals de l'experiència que va impulsar el Med Street Art, i que va fer que fa un parell d'anys una vintena dels millors artistes urbans espanyols deixessin per uns dies el seu entorn urbanita per inspirar-se en la Costa Brava. Aquests artistes, amb noms de prestigi en l'art urbà – com J Loca, Fasim, Cranio, Pez, Zosen, Mina, Eixupetnegre, Btoy, Owen, Eledu, Sawe, Kram, Kafre, Raúl de Dios, Tone, Yubía, Al uno, Lahe 178, Laia 1, Miss Meibol, Sowt, Loseta, Puke, Pep Sebastià, Superminafiori, Leogane, QBOS, Malakkai, Llorar i Dom - es van traslladar dels barris metropolitans a un entorn més de poble, més natural, i fins i tot van canviar les parets per suports més efímers on pintar grafits, com ara barques o bales de palla, en un total de 30 localitzacions diferents de pobles com Calonge, Platja d'Aro, Palafrugell, Cadaqués o Ultramort, entre d'altres.
Aquesta experiència ara es trasllada a la gran pantalla, amb la projecció del documental dirigit per David Hernández que explica les vivències d'aquests artistes. El documental, que es va estrenar a l'auditori Imagina 22@ de Barcelona, ara arriba per primer cop a la Costa Brava, on es projectarà per primer cop el 19 d'agost, a l'espigó del mig de Sant Antoni de Calonge.
El projecte, dirigit per David Hernández, ha comptat amb l'ajut desinteressat de Joan Manuel Serrat, que apareix en aquesta producció i que ha autoritzat l'ús de 'Mediterráneo' com a banda sonora, i la participació dels germans Josep, Joan i Jordi Roca, del prestigiós restaurant el Celler Can Roca. Una altra de les col·laboracions destacades és la de José Antonio Lasheras, que fou director de les coves d'Altamira. Lasheras explicava en aquesta producció que "hi ha un fil continu i permanent entre les primeres imatges, representades pel primer art d'Altamira i les imatges creades per qualsevol dels nostres artistes urbans. Els primers treballaven per una societat que era part de la naturalesa, i els artistes urbans treballen per una societat que té molt poc a veure amb la naturalesa.
Autor: Redacció











Radio en directo


