| *

Notícies més llegides



OLOT 'Ciutat dels Detalls'


Olot

Autor: Redacció

Exposició de pintures dels pobles del Fluvià a Olot, amb motiu de les Festes del Tura.

OLOT 'Ciutat dels Detalls'  -  03/09/2015  -  20:54

L'exposició, inaugurada en el marc de les populars Festes del Tura de la capital garrotxina, és una mostra de les pintures que es van fer exclusivament per a il·lustrar el llibre Fluvià, que compta amb l'autoria de Joan Carreres i és editat per Carles Gorbs (Gorbs Edicions).


Lluís Roura

Lluís Roura




Aquest dijous s'ha inaugurat a la Galeria d'Art Les Voltes d'Olot (Carrer Sant Tomàs, 4) l'exposició de pintures dels pobles per on transcorre el riu Fluvià, pintures realitzades pels artistes Lluís Roura i Josep Estarriola.L'exposició, inaugurada en el marc de les populars Festes del Tura de la capital garrotxina, és una mostra de les pintures que es van fer exclusivament per a il·lustrar el llibre Fluvià, que compta amb l'autoria de Joan Carreres i és editat per Carles Gorbs (Gorbs Edicions).

Lluís Roura és l'autor de les pintures dels municipis de les comarques de la Garrotxa i de l'Alt Empordà pels quals discorre l'esmentat riu i Josep Estarriola va donar la seva visió pictòrica dels quatre municipis de la comarca del Pla de l'Estany que toquen directament al Fluvià.

El riu Fluvià és l’únic dels grans rius de Catalunya que té un recorregut íntegre per terres gironines, des del seu naixement fins a la desembocadura. I també és l’únic dels grans rius catalans que no té cap embassament en tot el seu traçat. A falta d’embassaments, però, presenta un elevat nombre de rescloses.

Fluvià, és un llibre que narra la trajectòria del Fluvià des del seu naixement a la Vall d’en Bas fins a la seva desembocadura a Sant Pere Pescador, mentre recorre 29 municipis i 3 comarques, amb un contingut social, històric, natural, paisatgístic i cultural. Un llibre àgil, modern, amè i, alhora, rigorós fruit d’un minuciós estudi i compendi d’en Joan Carreres amb la col•laboració i assessorament de diverses i reconegudes personalitats com en Jordi Sargatal, Jordi Zapata, Josep Valls, Josep Vilar i Joan Anton Abellan.

El llibre compta amb les esmentades pintures d'en Lluís Roura i en Josep Estarriola i d’unes 150 fotografies que s’han realitzat durant dos anys de treball i recerca, en totes les estacions de l’any i moments climatològics diferents per donar, precisament, una visió més àmplia i, alhora, real del Fluvià i dels diversos pobles que recorre.

La conjuminació del text, la fotografia i la pintura han unit les seves disciplines artístiques per tal d’oferir una proposta literària i gràfica que desemboca en un llenguatge que s’harmonitza i complementa per proposar una coherent unitat expressiva.

L'exposició de la galeria Les Voltes d'Olot es podrà visitar des d'aquest mateix dijous 3 de setembre fins al dijous 8 d'octubre i el llibre es pot trobar a les principals llibreries de les comarques gironines o posant-se directament en contacte amb l'editor i/o l'autor.


Autor: Redacció





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Puede no haber pisado jamás España y decidir quién la gobernará

El crecimiento del voto exterior y la interpretación expansiva de la «ley de nietos» abren un deb...


alt - Estació de Llançà / GN

Alícia Pérez

Efecte crida i una estació sense control: el govern de Llançà ven el poble al turisme i abandona la seguretat

L’equip de govern presumeix de promoció turística mentre manté la Policia Local sense prou efec...