| *

Notícies més llegides



Catalunya


Barcelona

Autor: Redacció

Base Antàrtica, testimoni d’una recerca pionera a CosmoCaixa Barcelona.

Catalunya  -  19/11/2014  -  15:08

Isidre Fainé, i la doctora en Biologia per la Universitat de Barcelona, Josefina Castellví, van ser els primers ahir a visitar la instal·lació.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM




L'Obra Social "la Caixa" ha presentat avui a CosmoCaixa el primer laboratori de la Base Antàrtica Espanyola Joan Carles I. El mòdul de la base, que ha estat cedit pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), quedarà instal•lat al Museu de la Ciència de l’Obra Social ”la Caixa” amb la finalitat de donar a conèixer la importància que va suposar que científics espanyols poguessin portar a terme campanyes científiques en aquest lloc extrem, inhòspit però de vital importància per al nostre planeta. La seva situació geogràfica, el clima, i la flora i fauna que l’habiten converteixen aquest continent en un lloc d’especial interès per a la investigació científica.

Però, com es va aconseguir tenir representació científica al continent més austral de la Terra? Tot va començar l’any 1986, quan quatre científics catalans —Josefina Castellví, Agustí Julià, Joan Rovira i el Dr. Antoni Ballester, que encapçalava l’expedició—, de l’Institut de Ciències del Mar (CSIC) de Barcelona, i gràcies a l’ajut del programa antàrtic polonès, van aconseguir acampar a l’illa Livingstone, a uns 120 quilòmetres de la península Antàrtica. Aquest fet va representar la primera gran fita per posicionar la investigació espanyola dins el panorama internacional.

Dirigida fins a l’any 1993 per Josefina Castellví, l’activitat científica es va iniciar amb l’estudi dels nutrients del mar i la seva relació amb el fitoplàncton. Aviat van arribar projectes de microbiologia, meteorologia i geologia, i estudis de la flora i la fauna de la zona. Aquestes investigacions han permès conèixer millor aquest espai de vital importància per al planeta. Actualment es duu a terme la remodelació i l’ampliació de la base per tal de millorar i facilitar la investigació científica espanyola a l’Antàrtida.


Autor: Redacció





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...


alt - Feijóo en el Congreso de los Diputados / GN

Carles Enric

El PP pierde el relato

Feijóo corre el riesgo de confiar su llegada a La Moncloa al desgaste de Sánchez mientras el PP co...