Banyoles
Autor: Redacció
La Fira de Sant Martirià torna a Banyoles amb una cinquantena d’activitats i dues mostres ramaderes
Pla de l'Estany - 06/11/2026 - 19:26
La cita se celebrarà del 13 al 15 de novembre al parc de la Draga, un any després de l’anul·lació per la dermatosi nodular contagiosa
Banyoles recuperarà aquest cap de setmana la Fira de Sant Martirià, que l’any passat es va haver d’anul·lar arran de la dermatosi nodular contagiosa. Del 13 al 15 de novembre, el parc de la Draga acollirà una cinquantena de propostes per a tots els públics, amb la 47a Mostra del Cavall i l’Ase Català i la 20a Mostra de Races Autòctones dels Països Catalans com a eixos principals.
La fira s’inaugurarà divendres a dos quarts de set de la tarda amb un espectacle eqüestre d’Inti Schenkel, amb el cavall Ruso de Boada, i Paula Fernández. Al matí, escolars de Banyoles i de la comarca visitaran el recinte i podran assistir a l’espectacle familiar La llegenda de la Fira, de la companyia La Dona del Sac.
La vintena edició de la Mostra de Races Autòctones incorporarà novetats, com la Gala dels Ouscars, dedicada als professionals que hi participen amb aus i conills. També s’hi podran veure exemplars de races autòctones dels Països Catalans, que prendran part en els concursos morfològics.
La programació inclourà un nou concurs de talents eqüestres. La persona guanyadora podrà participar a la Madrid Horse Week, que se celebrarà a finals de novembre. També hi haurà espectacles de Miron Bococi i Aina Servià, concerts KM 0, tallers familiars i un espai gastronòmic amb productes de proximitat.
Les xerrades de l’espai divulgatiu donaran a conèixer productors del Pla de l’Estany i els seus productes: la llana de Xai de Can Parella, els olis de Mas Auró, els vins de la Baronia de Vilademuls, la mel de Dolça Abella i les nous de Can Llavanera. El recinte també comptarà amb un mercat d’artesania de més de 120 parades.
Dissabte i diumenge la fira obrirà de les 10 del matí a les 8 del vespre.
Autor: Redacció











Radio en directo


