| *

Notícies més llegides



Política


Ripoll

Autor: Redacció

Orriols acusa l’Estat d’abandonar els avis mentre «regala medicines» als immigrants

Política  -  27/08/2026  -  21:55

La presidenta d’Aliança Catalana afirma que el 42% dels titulars de l’ingrés mínim vital a Girona són immigrants i denuncia que tenen els fàrmacs exempts de copagament mentre es deixen fora tractaments innovadors contra l’Alzheimer i el Parkinson


Sílvia Orriols  / GN

Sílvia Orriols / GN



Sílvia Orriols




La presidenta d’Aliança Catalana, Sílvia Orriols, ha llançat aquest dijous una duríssima crítica contra el sistema de prestacions socials i la política farmacèutica de l’Estat. La dirigent ha contraposat l’exempció del copagament dels medicaments per als beneficiaris de l’ingrés mínim vital (IMV) amb les dificultats perquè determinats tractaments innovadors contra l’Alzheimer, el Parkinson o les malalties minoritàries siguin incorporats al sistema públic de salut.

Segons les dades difoses per Orriols, el 42% dels titulars de l’IMV a la demarcació de Girona són immigrants. «Ho has entès bé, el 42%», ha remarcat la líder d’Aliança Catalana, que ha carregat sense contemplacions contra un model que, segons ella, permet cobrar entre 730 i 1.613 euros mensuals en funció dels membres de la unitat familiar per «literalment quedar-se al sofà de casa».

Les quanties oficials de renda garantida de l’IMV per al 2026 van dels 733,60 euros mensuals per a una persona sola als 1.613,92 euros per a determinades unitats de convivència no monoparentals. L’import que es percep, però, no és necessàriament aquesta quantitat íntegra, sinó la diferència entre la renda garantida i els ingressos computables de la persona o de la llar.

Orriols també ha posat el focus en un dels drets associats a aquesta prestació: els seus beneficiaris estan exempts de l’aportació farmacèutica ambulatòria. «Cada cop que passen per la farmàcia han de pagar zero euros, a diferència dels contribuents catalans», ha denunciat.

La presidenta d’Aliança Catalana ha anat encara més lluny i ha afirmat que aquesta gratuïtat afavoreix que es demanin prescripcions de tota mena de fàrmacs que, segons sosté, acaben al mercat negre del Marroc o d’altres països. En el missatge difós aquest dijous, però, no ha aportat dades ni documentació que acreditin aquesta acusació concreta.

El centre de la denúncia política d’Orriols és el contrast entre aquestes exempcions i la situació dels pacients que esperen nous tractaments. La dirigent assegura que l’Estat espanyol es nega a finançar determinats medicaments innovadors contra el Parkinson, l’Alzheimer i les malalties minoritàries, malgrat que, segons afirma, n’ha estat acreditada l’eficàcia i la fiabilitat, amb l’argument que no hi ha prou recursos.

«Pel que es veu, hi ha prou recursos per regalar medicines a qui no ha contribuït en res a la nostra societat, però no pas per retornar la memòria o la salut als nostres avis», ha sentenciat Orriols.

La líder d’Aliança Catalana ha tancat la seva intervenció amb una condemna taxativa que resumeix el to de tot el seu missatge: «Una autèntica vergonya».


Autor: Redacció


#silviaorriols


#silviaorriols





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Mohamed VI de Marruecos

Carles Enric

Jabaroot quiere fulminar la monarquía marroquí

La ofensiva contra el aparato de seguridad marroquí apunta a una estrategia capaz de quebrar el Maj...


alt - Ajuntament de Llançà

Alícia Pérez

Pa i circ mentre Llançà s’enfonsa

L’Ajuntament converteix una agenda d’esdeveniments sobrecarregada i mediocre en una cortina de f...