| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


La Bisbal d'Empordà

Autor: Redacció

Salvador Illa alerta que l'incendi del Baix Empordà ja ha cremat 2.400 hectàrees i podria arribar a afectar fins a 30.000 hectàrees de les Gavarres

Baix Empordà  -  04/07/2026  -  11:57

El president de la Generalitat qualifica el foc de "preocupant", anuncia el tancament preventiu de l'espai natural i confirma que més de 540 efectius treballen per estabilitzar el flanc dret


El presidente de la Generalitat, Salvador Illa al centre e coordinació / GN

El presidente de la Generalitat, Salvador Illa al centre e coordinació / GN



El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha advertit aquest dissabte que l'incendi forestal iniciat divendres a la Bisbal d'Empordà continua sent una emergència de gran magnitud i ha revelat que les flames ja han calcinat unes 2.400 hectàrees de terreny, principalment forestal. Des del Centre de Comandament, Illa ha explicat que el foc continua actiu i ha assegurat que el seu potencial d'afectació podria arribar a les 7.000 hectàrees si les condicions meteorològiques empitjoren.

El president també ha alertat que, en el pitjor dels escenaris, l'incendi podria acabar afectant la totalitat de l'espai natural protegit de les Gavarres, un àmbit de prop de 30.000 hectàrees de gran valor ecològic. Davant d'aquest risc, la Generalitat ha ordenat el tancament preventiu de tot aquest espai natural per garantir la seguretat de la població i facilitar les tasques dels equips d'emergència.

Illa ha qualificat l'incendi de "preocupant" i ha destacat la gran mobilització de recursos desplegada sobre el terreny. Actualment, hi treballen uns 440 efectius dels Bombers de la Generalitat, una xifra que, segons ha remarcat, equival pràcticament al total de bombers de guàrdia disponibles en un dia habitual a Catalunya. A aquest dispositiu s'hi han incorporat també prop d'un centenar d'efectius de la Unidad Militar de Emergencias (UME), que donen suport a les tasques d'extinció.

L'objectiu prioritari d'aquest dissabte és aconseguir estabilitzar el flanc dret de l'incendi abans del canvi de condicions meteorològiques previst durant la jornada. Tot i això, els responsables de l'operatiu mantenen una vigilància constant sobre el flanc esquerre, que durant la nit ha estat el sector que ha generat més dificultats perquè afecta zones habitades i diverses urbanitzacions.

Els serveis d'emergència continuen treballant intensament per evitar que el foc avanci cap a noves àrees forestals i protegir els nuclis habitats pròxims al perímetre de l'incendi. Paral·lelament, les autoritats mantenen la crida a la prudència i demanen a la ciutadania que respecti les restriccions de mobilitat, eviti qualsevol desplaçament innecessari a la zona afectada i segueixi en tot moment les indicacions dels serveis d'emergència.

La Generalitat continuarà avaluant l'evolució del foc al llarg de les pròximes hores, una jornada que es considera decisiva per intentar consolidar l'estabilització de l'incendi i reduir el risc que les flames s'estenguin per una superfície encara més àmplia del massís de les Gavarres.


Autor: Redacció


#incendi #lesgavarres


#incendi #lesgavarres





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Lloret de Mar

Miguel Moreno, expresidente PP Lloret de Mar

Lloret recupera terreno, pero el nivel turístico de 2019 sigue fuera de su alcance

La recuperación de Lloret sigue atascada: más pernoctaciones que en 2025, pero incapaz de volver a...


alt - David Sánchez Pérez-Castejón

Carles Enric

Condenado el hermano de Sánchez: once condenados y un presidente que nunca sabe nada

La Audiencia de Badajoz considera probado un plan delictivo urdido desde las altas instancias de la ...