Barcelona
Autor: Redacció
Aliança Catalana presenta Jordi Aragonès com l’aposta per “salvar Barcelona” el 2027
Política - 20/06/2026 - 19:19
Sílvia Orriols defensa que Aragonès és “l’home que la ciutat necessita” i el candidat situa Barcelona com la capital cridada a recuperar el lideratge català
Aliança Catalana va presentar ahir Jordi Aragonès com a candidat a l’alcaldia de Barcelona per a les eleccions municipals de 2027 en un acte celebrat a la Sala Moragues del Born Centre de Cultura i Memòria, sota el lema “Salvem Barcelona”.
L’acte va omplir la sala de gom a gom i va comptar amb la presència de la direcció del partit, militants i simpatitzants, que van voler donar suport al nou alcaldable de la formació a la capital catalana.
Durant la seva intervenció, la presidenta d’Aliança Catalana, Sílvia Orriols, va defensar la candidatura d’Aragonès i va assegurar que Barcelona necessita “algú valent” i capaç d’aplicar “sense tremolors de cames” les mesures que, segons el partit, la ciutat necessita per “reviscolar”.
Orriols va descriure Aragonès com un dels fundadors d’Aliança Catalana, secretari de Formació, Estudis i Programes, i un “nacionalista convençut” amb capacitat per liderar el projecte del partit a Barcelona. També va carregar contra la situació actual de la ciutat, que va qualificar de “despersonalitzada”, amb problemes de violència, pèrdua d’identitat i retrocés del català.
La líder d’Aliança Catalana va afirmar que el partit es presenta a Barcelona amb la voluntat de “reconquerir la ciutat” i convertir-se en “l’única oportunitat i garantia” per als catalans. “Del bressol de Catalunya a la capital de Catalunya, hem vingut a guanyar-ho tot, a governar-ho tot, a salvar-ho tot”, va proclamar.
Per la seva banda, Jordi Aragonès va iniciar el seu discurs amb una metàfora sobre tres picapedrers per reivindicar una manera de fer política amb una missió més profunda que la simple gestió municipal. Segons el candidat, Barcelona necessita reconnectar amb el seu “destí fundacional” i tornar a exercir el paper de capital de Catalunya.
Aragonès va situar el Born com un espai simbòlic per a la presentació, recordant els fets de 1714 i defensant que, més de tres segles després, Aliança Catalana vol posar fi a la “decadència” de la ciutat i recuperar-ne el lideratge polític, cultural i nacional.
El candidat va afirmar que Aliança Catalana vol ser “el partit català de Barcelona” i “el partit de la Barcelona catalana”, amb l’objectiu que la ciutat recuperi poder, direcció i identitat. També va vincular aquest projecte amb el punt central del programa del partit: la restitució de l’Estat català.
En el seu discurs, Aragonès va reivindicar el paper històric de Barcelona com a capital capaç de dirigir Catalunya i projectar la catalanitat arreu de la Mediterrània i d’Europa. També va criticar durament els governs municipals socialistes, als quals va acusar d’haver convertit Barcelona en una peça més de les estratègies electorals espanyoles.
Amb aquesta presentació, Aliança Catalana activa oficialment la seva cursa cap a les municipals de 2027 a Barcelona amb un missatge contundent: recuperar la ciutat, reforçar-ne la identitat catalana i disputar el govern municipal amb Jordi Aragonès al capdavant.
Autor: Redacció











Radio en directo


