| *

Notícies més llegides



El Ripollès


Ripoll

Autor: Redacció

Clicks Girona cedeix a Ripoll un diorama sobre el setge de 1839

El Ripollès  -  26/05/2026  -  17:26

L’obra, titulada ‘Apocalipsi de Ripoll 1839’, ja es pot veure a la planta baixa del Museu Etnogràfic i recrea un dels episodis històrics que la vila commemora cada 27 de maig


Clicks Girona ha cedit a l’Ajuntament de Ripoll un diorama / Aj.Ripoll

Clicks Girona ha cedit a l’Ajuntament de Ripoll un diorama / Aj.Ripoll



L’associació Clicks Girona ha cedit a l’Ajuntament de Ripoll un diorama dedicat a un dels episodis més significatius de la història de la vila. L’obra, titulada ‘Apocalipsi de Ripoll 1839’, ja es troba exposada a la planta baixa del Museu Etnogràfic de Ripoll.

El muntatge recrea el setge de Ripoll de l’any 1839, un fet històric que el municipi recorda cada 27 de maig i que forma part de la memòria col·lectiva de la vila. A través de les figures i l’escenografia característica dels clicks, el diorama vol acostar aquest episodi al públic d’una manera visual, didàctica i accessible.

La cessió de Clicks Girona permet incorporar al museu una proposta divulgativa que combina història, patrimoni i cultura popular. L’exposició ofereix als visitants una recreació detallada d’aquell moment històric i contribueix a reforçar la commemoració anual del setge.

Amb aquesta iniciativa, Ripoll suma un nou element d’interès al Museu Etnogràfic, un espai de referència per conèixer la història, les tradicions i la identitat del municipi.


Autor: Redacció


#ripoll


#ripoll





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Lloret de Mar

Miguel Moreno, expresidente PP Lloret de Mar

Lloret recupera terreno, pero el nivel turístico de 2019 sigue fuera de su alcance

La recuperación de Lloret sigue atascada: más pernoctaciones que en 2025, pero incapaz de volver a...


alt - David Sánchez Pérez-Castejón

Carles Enric

Condenado el hermano de Sánchez: once condenados y un presidente que nunca sabe nada

La Audiencia de Badajoz considera probado un plan delictivo urdido desde las altas instancias de la ...