| *

Notícies més llegides



Política


Vic

Autor: Redacció

Illa anuncia l’equiparació salarial de més de 120.000 professionals del sector social

Política  -  06/05/2026  -  12:25

El president ha visitat el CAP Vic Sud acompanyat de la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, en el marc del pla pilot del nou model de dependència


Prova pilot del Pla CURA - Arnau Carbonell / GN

Prova pilot del Pla CURA - Arnau Carbonell / GN



El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat aquest matí un acord amb les principals patronals i sindicats del sector social per impulsar l’equiparació salarial dels més de 120.000 professionals que treballen en aquest àmbit a Catalunya. L’acord, que se signarà aquesta tarda al Palau de la Generalitat, és considerat pel Govern com un pas decisiu per reconèixer la tasca essencial d’aquests treballadors i treballadores.

Illa ha remarcat que l’objectiu és avançar de manera progressiva cap a l’equiparació salarial amb la resta de professionals del sistema públic, després de constatar que la diferència retributiva existent havia arribat a una situació “insostenible”. El president ha defensat que el Govern manté un compromís ferm amb el sector social i amb la millora de les condicions laborals dels seus professionals.

El sector social dona feina a Catalunya a més de 120.000 persones en àmbits com l’atenció a la gent gran, la discapacitat, la infància, les drogodependències i la salut mental. Segons les dades exposades pel Govern, el salari mitjà anual se situa al voltant dels 18.400 euros, mentre que un 46% dels treballadors perceben sous iguals o inferiors als 19.600 euros anuals.

Una part molt important d’aquests professionals treballa en l’àmbit de la gent gran, que concentra el 67% del cost total de l’equiparació salarial. Després d’anys de tarifes estancades, els increments dels darrers exercicis han permès recuperar parcialment el poder adquisitiu, però el Govern admet que no sempre s’han traduït en millores salarials efectives. Per aquest motiu, el nou model ha de garantir que els recursos públics arribin directament als salaris.

L’anunci s’ha fet durant la visita del president al CAP Vic Sud, on ha conegut els primers resultats del pla pilot del nou model integrat del procés de dependència, impulsat conjuntament pels departaments de Salut i Drets Socials i Inclusió. Illa ha estat acompanyat per la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, i per la delegada del Govern a la Catalunya Central, Èlia Tortolero.

El president ha assegurat que el pla pilot de Vic exemplifica el “canvi radical” que el Govern vol aplicar al sistema de dependència, amb l’objectiu de passar d’una mirada purament administrativa a una mirada assistencial. En aquest sentit, ha destacat la voluntat de reduir de manera dràstica els temps d’espera, dels 397 dies actuals fins a un objectiu de 60 dies per completar el procés de declaració de la dependència i l’assignació de les prestacions.

Aquest compromís forma part del decret llei de mesures urgents aprovat el 28 d’abril de 2026, orientat a reformar en profunditat el sistema de dependència a Catalunya. El pilot desenvolupat a Vic es basa en una coordinació estreta entre l’atenció primària i els serveis socials municipals, amb circuits compartits, informació integrada i treball conjunt dels professionals per a la valoració i l’elaboració del Pla Individual d’Atenció.

Entre el 25 de novembre de 2025 i el 30 d’abril de 2026, el nou model integrat del procés de dependència a Vic ha registrat 110 sol·licituds. En aquest període s’han fet 89 visites domiciliàries i s’ha pogut determinar tant el grau de dependència com el PIA en 32 casos. Segons el Govern, aquests primers resultats apunten a una major agilitat del procés, una millor coordinació entre els àmbits sanitari i social i una resposta més ajustada a les necessitats de les persones i les seves famílies.

Vic s’ha convertit en un territori referent gràcies al treball conjunt dels equips d’atenció primària de Vic Sud i Vic Nord i a la col·laboració amb els serveis socials municipals. L’experiència ha de servir de base per al nou sistema de dependència que vol desplegar el Govern, amb una integració més efectiva entre l’àmbit social i sanitari.

Durant la visita, Illa també ha conegut el desplegament dels Centres de Salut Integral de Referència a Vic, un model d’atenció primària més integrat, preventiu i orientat a la cronicitat. El president ha anunciat que entre el setembre i el març de 2027 es posaran en marxa 26 noves proves pilot amb aquest model arreu del país, que beneficiaran un milió de persones.

La visita institucional ha finalitzat al nou Hospital de Dia Polivalent del Consorci Hospitalari de Vic, un equipament destinat a reforçar l’atenció ambulatòria al territori. Situat a la planta baixa de l’hospital, permetrà ampliar la capacitat assistencial, millorar l’experiència de les persones usuàries i reduir ingressos hospitalaris innecessaris.


Autor: Redacció


#dretssocials


#dretssocials





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...


alt -

Narcís Oliveres

L’estafa de les pensions i el peatge d’un model migratori fallit

La nova pujada de les cotitzacions el 2027 desmunta la promesa que la immigració massiva salvaria l...