| *

Notícies més llegides




+ Notícies


Lloret de Mar

Autor: Redacció

Els treballadors de l’Ajuntament de Lloret esclaten després de 14 anys sense conveni i anuncien protestes

+ Notícies  -  02/04/2026  -  16:49

Els sindicats denuncien la paralització de les negociacions i inicien mesures de pressió com la suspensió d’hores extres


Ajuntament de Lloret

Ajuntament de Lloret



Els treballadors de l’Ajuntament de Lloret de Mar han iniciat un seguit de mesures de protesta davant el bloqueig en la renovació del conveni laboral, caducat des de l’any 2012. La decisió arriba després de denunciar la manca de voluntat negociadora per part del govern municipal i anys d’intents infructuosos de diàleg.

Tots els sindicats amb representació al consistori —CSIF, CSC-Intersindical, SIP-FEPOL, UGT i USOC— han fet front comú per exigir una actualització urgent de les condicions laborals dels empleats públics, que consideren totalment desfasades. Com a primera acció, la policia local ha acordat deixar de fer hores extraordinàries de manera indefinida, mentre que els serveis de manteniment han anunciat que no realitzaran guàrdies durant el mes de maig.

Els representants sindicals denuncien un bloqueig institucional que s’allarga des de fa més d’una dècada i que ha impedit qualsevol avenç en la negociació col·lectiva. Segons exposen, el consistori no ha convocat ni la taula sectorial de la policia ni la comissió encarregada de renovar el conveni, malgrat les reiterades peticions.

Aquesta situació ha derivat en una pèrdua acumulada de poder adquisitiu superior al 20% des de l’any 2010, fet que, segons els sindicats, fa imprescindible una revisió salarial adaptada a la realitat actual. Els treballadors reclamen “dignitat professional” i denuncien que no es pot continuar operant amb unes condicions laborals aprovades fa gairebé dues dècades.

Els sindicats asseguren que les mesures adoptades busquen visibilitzar el malestar de la plantilla i pressionar el govern local perquè reactivi les negociacions. En aquest sentit, adverteixen que les protestes es mantindran fins que s’estableixi un calendari de negociació amb garanties reals.

A més, en els pròxims dies es convocarà una assemblea de tots els treballadors municipals per valorar la situació i decidir possibles noves accions si no es produeixen avenços. Els representants sindicals insisteixen que la responsabilitat del conflicte recau en la inacció del consistori i reclamen una resposta immediata.


Autor: Redacció


#lloret


#lloret





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Laura Borràs

Carles Enric

Laura Borràs. No todos los chorizos son iguales

El Gobierno rebaja a dos años la pena de prisión de la expresidenta del Parlament y demuestra que,...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

España arde y la política descansa

El Gobierno no puede escudarse en las autonomías y la oposición debe pasar de las críticas a la a...