| *

Notícies més llegides



Política


Barcelona

Autor: Redacció

El Govern impulsa un nou model de país davant l’envelliment amb un consell d’experts de prestigi internacional

Política  -  19/03/2026  -  20:25

Dinou especialistes orientaran l’Estratègia per una Societat Longeva i una Vida Plena per garantir més anys amb qualitat de vida


Consell Assessor de l’Estratègia per una Societat Longeva i una Vida Plena

Consell Assessor de l’Estratègia per una Societat Longeva i una Vida Plena



El Departament de Drets Socials i Inclusió ha constituït aquest dijous el Consell Assessor de l’Estratègia per una Societat Longeva i una Vida Plena, un nou òrgan clau que haurà d’orientar les polítiques públiques davant el repte creixent de l’envelliment demogràfic.

La sessió constitutiva ha estat presidida per la secretària d’Afers Socials i Famílies, Teresa Llorens, que liderarà aquest consell, amb el director general de la Gent Gran, Pedro Cano, exercint com a secretari. L’òrgan tindrà la missió de validar les bases de l’estratègia, assessorar el Govern en el seu desplegament i formular recomanacions per avançar cap a una societat per a totes les edats.

El consell està integrat per dinou experts de reconegut prestigi provinents d’universitats, centres de recerca i institucions internacionals, amb coneixement en àmbits com la salut, la psicogerontologia, les polítiques de cures, la intel·ligència artificial aplicada a l’autonomia personal o l’urbanisme social. Entre els membres hi ha figures com Adelina Comas-Herrera, Francesc Torralba o Nina Gramunt, entre d’altres.

L’Estratègia per una Societat Longeva i una Vida Plena 2025-2030 té com a objectiu situar l’envelliment saludable, les cures dignes i la cohesió intergeneracional al centre de l’acció pública. El seu desplegament es farà mitjançant plans d’acció biennals, amb avaluacions continuades i projectes pilot en àmbits com la lluita contra la soledat no volguda, la creació de comunitats cuidadores o la integració dels serveis socials i sanitaris.

Amb la creació d’aquest Consell Assessor, el Govern fa un pas més per afrontar els reptes d’una societat cada cop més longeva, apostant per un model que garanteixi no només més anys de vida, sinó també una millor qualitat, amb drets, autonomia i participació activa de la ciutadania.


Autor: Redacció


#catalunya


#catalunya





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Llançà aquest 26 d'agost

Antoni Vila Feliu

Llançà s’enfonsa sense que pugi el mar: dècades de deixadesa i una pregunta incòmoda sobre els impostos

Fanals de fa mig segle, canonades dels anys setanta, voreres foradades, brutícia i accessos col·la...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...