| *

Notícies més llegides




Alt Empordà


Figueres

Autor: Redacció

Figueres restaura l’estany dels jardins Enric Morera i el reobrirà tres anys després

Alt Empordà  -  18/02/2026  -  14:43

El nou sistema de recirculació permetrà estalviar 7.000 m³ d’aigua anuals i marca la reactivació progressiva de les fonts ornamentals de la ciutat


Jardins Enric Morera / Aj.Figueres

Jardins Enric Morera / Aj.Figueres



L’Ajuntament de Figueres ha iniciat els treballs de restauració de l’estany central i la font dels jardins Enric Morera amb l’objectiu de reobrir aquest espai emblemàtic tres anys després del seu tancament per les restriccions derivades de la sequera.

L’actuació incorpora un nou sistema de recirculació d’aigua que evitarà un consum anual de 7.000 metres cúbics, millorant així l’eficiència hídrica de la instal·lació. L’estany havia estat tancat des del juny de 2023 arran de les limitacions d’aigua decretades a la ciutat.

Els treballs, que s’allargaran entre tres i quatre setmanes, inclouen també la impermeabilització de la instal·lació per garantir-ne el bon funcionament i la durabilitat. Aquesta actuació s’emmarca en el procés de reobertura progressiva de les fonts ornamentals de la ciutat, iniciat el maig de l’any passat amb la declaració de normalitat per sequera.

Un cop finalitzada l’adequació dels jardins Enric Morera, el consistori preveu reactivar altres espais amb sistemes similars de recirculació, com la font ornamental de les escales del Parc Bosc, al Passeig Nou —que tenia un consum anual de 1.500 m³—, així com les Fonts de les Dues Pilars i les basses del Parc de les Aigües, a partir del mes de març.

Des de la primavera passada ja s’han reobert diverses fonts ornamentals, entre les quals la plaça de la Font Lluminosa, la plaça de la Palmera, la rotonda del xiprer en homenatge a Salvador Dalí (Rally Sud) i la plaça Vila d’Ordis —actualment tancada temporalment per les obres dels jardins de l’antiga presó. Encara resta pendent la reobertura de la font de la plaça de l’Estació per motius de seguretat i d’incivisme.


Autor: Redacció


#figueres


#figueres





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Laura Borràs

Carles Enric

Laura Borràs. No todos los chorizos son iguales

El Gobierno rebaja a dos años la pena de prisión de la expresidenta del Parlament y demuestra que,...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

España arde y la política descansa

El Gobierno no puede escudarse en las autonomías y la oposición debe pasar de las críticas a la a...