| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Logroño

Autor: Redacció

Figueres impulsa una formació policial pionera que ja lidera a nivell europeu

+ Notícies  -  16/02/2026  -  13:09

La Universitat de La Rioja reuneix policies i militars de 15 comunitats, França i Alemanya en un curs d’Expert en Grappling Policial que consolida un model nascut a la capital de l’Alt Empordà


Formació policial pionera

Formació policial pionera



La ciutat de Figueres s’ha convertit en el punt de partida d’un model de formació policial que avui situa Espanya a l’avantguarda europea en capacitació operativa. La Universidad de La Rioja ha reunit aquest cap de setmana a Logronyo professionals de 15 comunitats autònomes, així com agents de França i Alemanya, en el seu Curs d’Expert en Grappling Policial i Militar per a Formadors.

Aquest programa, considerat una microcredencial universitària pionera a Europa, consolida un model formatiu amb segell acadèmic que combina tècnica, dret i psicologia aplicada a l’ús proporcional de la força.

Figueres, referència en la formació de base

Abans de l’actual desplegament a nivell expert a La Rioja, la capital de l’Alt Empordà va acollir l’estrena estatal de les microcredencials d’introducció al grappling policial. Aquesta iniciativa va ser possible gràcies a l’impuls del sindicat JUPOL Girona, que va apostar per situar Figueres en el mapa de la formació operativa de qualitat.

Aquesta aposta inicial ha estat clau per generar un model exportable que ara atrau professionals de diferents territoris de l’Estat i d’altres països europeus.

Més que defensa personal

El grappling policial no és una simple disciplina de defensa personal. Es tracta d’un conjunt de tècniques d’agafada, projecció i immobilització orientades a controlar persones agressives amb el mínim dany possible, garantint el respecte als drets humans i al marc legal vigent.

El curs d’Expert celebrat a La Rioja ha comptat amb una direcció de primer nivell, amb especialistes en l’àmbit tècnic, acadèmic i militar, reforçant així el caràcter integral de la formació.

Formació integral amb reconeixement europeu

Un dels trets diferencials del programa és el seu enfocament multidisciplinari. A més de la tècnica operativa, la formació incorpora el marc jurídic de l’ús de la força, l’anàlisi dels factors psicològics en situacions d’estrès i la metodologia docent per capacitar futurs formadors.

Amb una càrrega de 14 crèdits ECTS i en modalitat semipresencial, el curs culmina amb l’obtenció d’una microcredencial universitària, un reconeixement que reforça la professionalització del sector i garanteix la traçabilitat acadèmica dins l’espai europeu.

Gràcies a l’impuls inicial a Figueres i a la consolidació universitària posterior, Espanya es posiciona avui com a referent europeu en la formació de formadors policials, apostant per una seguretat pública més professional, eficient i garantista.


Autor: Redacció


#grappling


#grappling





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...


alt -

Narcís Oliveres

L’estafa de les pensions i el peatge d’un model migratori fallit

La nova pujada de les cotitzacions el 2027 desmunta la promesa que la immigració massiva salvaria l...