Agents dels Mossos d’Esquadra de la comissaria de Girona han resolt deu robatoris amb força a interior de vehicle comesos a Girona i Besalú des del 29 de novembre de 2025, arran de la detenció de tres homes d’entre 22 i 27 anys com a presumptes autors dels fets.
La investigació es va iniciar després de detectar-se dos vehicles saquejats al passeig Fora Muralla. El 3 de desembre, es van produir dos robatoris més als aparcaments del passeig de la Copa i de la Font de l’Abat. L’anàlisi dels indicis va permetre relacionar els casos i identificar un vehicle implicat, gràcies també a la col·laboració ciutadana.
El 12 de desembre, els investigats van actuar de nou en un pàrquing d’un restaurant, on van sostreure material audiovisual valorat en uns 50.000 euros. Posteriorment, el 19 de gener de 2026, en un aparcament d’hotel, van fracturar el vidre d’un turisme i es van endur les maletes d’una parella mentre feia el check-in. L’endemà, es va registrar un altre robatori en un pàrquing d’un restaurant de Girona, amb un botí d’uns 16.000 euros.
Els Mossos van constatar que els autors sempre actuaven amb vehicles de lloguer, fet que dificultava la seva localització, però van poder identificar els tres sospitosos i vincular-los amb tots els episodis. El 27 de gener, després d’un nou robatori al pàrquing de la Copa, els investigadors van localitzar els sospitosos poc després i van recuperar els objectes sostrets, procedint a la seva detenció.
Paral·lelament, la unitat d’investigació d’Olot treballava en tres robatoris a interior de vehicle a Besalú (11 i 12 de desembre de 2025). L’estudi dels indicis va permetre atribuir també aquests fets als mateixos tres homes, elevant a deu el nombre de robatoris resolts.
Els detinguts, amb antecedents, van passar el 30 de gener a disposició judicial davant del jutjat de guàrdia de Girona.
Autor: Redacció











Radio en directo


