| *

Notícies més llegides



Actualitat Girona


Girona

Autor: Redacció

Torre Gironella, abandonada: dos dies seguits sense llum mentre l’Ajuntament continua sense reaccionar

Actualitat Girona  -  03/01/2026  -  09:51

Els veïns carreguen contra l’Ajuntament de Lluc Salellas pels talls constants d’enllumenat que afecten també les llars i posen en risc persones vulnerables


Torre Gironella

Torre Gironella



El barri de Torre Gironella viu una situació cada cop més greu a causa dels talls reiterats de subministrament elèctric, que no només afecten l’enllumenat públic, sinó que deixen també les llars sense llum. Aquesta passada matinada, el barri va quedar sense electricitat des de les 17.30 h fins a la 01.00 h, i aquest dissabte el subministrament ha tornat a marxar, fet que ha fet esclatar definitivament la indignació veïnal.

Els veïns alerten que la gravetat real del problema no s’està explicant amb prou claredat, ja que els talls afecten directament l’interior dels habitatges i tenen conseqüències molt greus. Al barri hi ha persones amb malalties cròniques i gent gran que depenen d’aparells d’oxigen connectats a la xarxa elèctrica. Quan marxa la llum, aquests aparells deixen de funcionar, posant en risc immediat la salut i la vida d’aquestes persones.

“No estem parlant només de quedar-nos sense llum o d’una molèstia puntual. Hi ha veïns que necessiten oxigen per respirar. Quan hi ha un tall, passen por perquè saben que la seva salut està en perill”, expliquen veïns en declaracions a Girona Notícies.

La situació no és nova. Fa aproximadament un any, Torre Gironella ja va patir talls diaris d’electricitat, que van provocar la crema de pals elèctrics i van acabar derivant en entrades policials en diversos immobles per frau elèctric i plantacions de marihuana. Després d’aquells fets, el servei es va normalitzar durant uns mesos.

Tanmateix, des del mes de novembre els problemes han tornat a ser recurrents, amb talls els dies 10 i 20 de novembre, 8 i 14 de desembre, així com ahir divendres i avui dissabte, evidenciant que el problema és conegut però no resolt.

Els veïns carreguen directament contra l’Ajuntament de Girona i contra l’alcalde Lluc Salellas, a qui acusen de passivitat, manca d’informació i abandonament del barri. Denuncien que no hi ha comunicació oficial, ni explicacions públiques, ni garanties perquè aquests talls no tornin a repetir-se.

Davant d’aquesta situació, reclamen una actuació immediata i urgent, que es garanteixi el subministrament elèctric continu a les llars, especialment a les persones que depenen d’aparells d’oxigen i altres dispositius mèdics, i que l’Ajuntament expliqui amb transparència què està passant i quines mesures s’aplicaran. “Quan marxa la llum, no només falla un servei: es posa en risc la vida de persones vulnerables”, conclouen.


Autor: Redacció


#girona


#girona





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Lloret de Mar

Miguel Moreno, expresidente PP Lloret de Mar

Lloret recupera terreno, pero el nivel turístico de 2019 sigue fuera de su alcance

La recuperación de Lloret sigue atascada: más pernoctaciones que en 2025, pero incapaz de volver a...


alt - David Sánchez Pérez-Castejón

Carles Enric

Condenado el hermano de Sánchez: once condenados y un presidente que nunca sabe nada

La Audiencia de Badajoz considera probado un plan delictivo urdido desde las altas instancias de la ...