Sant Joan les Fonts
Autor: Redacció
Sant Joan les Fonts presenta un ampli programa d’activitats per celebrar el Nadal
La Garrotxa - 10/12/2025 - 17:26
El municipi oferirà caminades solidàries, espectacles, Quines i la Cavalcada de Reis amb un calendari ple d’actes familiars
Sant Joan les Fonts ja té a punt la programació completa d’activitats per celebrar el Nadal 2025-2026, amb propostes que ompliran els carrers i equipaments del municipi durant gairebé tot el mes de desembre i els primers dies de gener. El calendari inclou tradicions, actes solidaris, cultura popular i les esperades celebracions de Reis, segons recull el programa oficial d’activitats.
Les festes començaran dissabte 13 de desembre amb el tradicional Tió... Tió!, que inclou un taller de bastons per fer cagar el tió a la plaça Major de Sant Joan a les 16 h. L’endemà, diumenge 14, el municipi viurà una jornada especialment intensa amb la Caminada solidària fins al Prat de la Cua, l’Aplec de la Mare de Déu d’Esperança a la Canya i l’Espectacle de Nadal de l’Escola Castanyer al Pavelló Pep Cargol.
El programa continua dimecres 17 de desembre amb una sessió de Contacontes de Nadal a la Biblioteca Municipal Francesc Caula. El 21 de desembre, Sant Joan les Fonts acollirà la Festa Petita de Santa Eulàlia de Begudà i el Concert de Nadal amb el Quintet 4L al Monestir Romànic.
La vigília de Nadal també tindrà protagonisme al municipi: el 24 de desembre, el Monestir Romànic acollirà la tradicional Missa del Gall amb les Tiones, a partir de les 23.30 h.
Les celebracions s’estendran fins al gener. El 4 de gener, el Monestir Romànic es convertirà en campament dels patges i emissaris reials, mentre que el 5 de gener tindran lloc dos dels actes més esperats: la Cavalcada Reial des del Pont Medieval fins al Monestir i, posteriorment, l’arribada dels Reis a la Canya, prevista per a les 20 h.
Paral·lelament, les festes incorporen diverses Quines populars, que tindran lloc a diferents espais del municipi i de la Canya:
– Quina solidària dels Colats (14 de desembre, Pavelló Pep Cargol)
– Quina de l’ONG Nzuri Daima (21 de desembre, la Cooperativa de la Canya)
– Quines de l’AE la Canya (25 i 26 de desembre, amb sessió musical el dia 1 de gener)
– Quines del CP Santjoanenc i del Club Bàsquet Garrotxa-Santjoanenc (25 i 26 de desembre)
– Quina de Begudà (26 de desembre, Escola de Begudà)
Amb aquesta programació, Sant Joan les Fonts reafirma la seva aposta per unes festes nadalenques participatives, arrelades a la tradició i pensades per a totes les edats.
Autor: Redacció











Radio en directo


