| *

Notícies més llegides



Alt Empordà


Empuriabrava

Autor: Redacció

Castelló d’Empúries convoca una sessió informativa sobre el PRUG del Cap de Creus

Alt Empordà  -  07/12/2025  -  22:48

La trobada se celebrarà el dijous 11 de desembre i s’adreça especialment al sector nàutic d’Empuriabrava




L’Ajuntament de Castelló d’Empúries celebrarà una sessió informativa per donar a conèixer el PRUG (Pla Rector d’Ús i Gestió) del Parc Natural de Cap de Creus, una normativa que pot afectar directament els usuaris habituals del litoral, malgrat que el municipi no formi part de l’àmbit territorial del parc.

La sessió tindrà lloc dijous 11 de desembre, a les 19 h, a l’Auditori del Centre de Serveis Puigmal d’Empuriabrava, i estarà dirigida principalment a persones amb embarcacions, empreses nàutiques i agents vinculats al turisme, tot i que serà oberta a tota la ciutadania.

Segons el consistori, l’objectiu és oferir informació clara i directa sobre els criteris de gestió, les restriccions i els usos permesos que preveu el PRUG, així com resoldre dubtes i evitar possibles infraccions derivades del desconeixement de la normativa. L’Ajuntament subratlla la importància d’informar tots els col·lectius que utilitzen habitualment el medi marí del Cap de Creus, especialment els navegants d’Empuriabrava, que visiten sovint aquest entorn natural protegit.

L’alcaldessa, Anna Massot, destaca que la ciutadania i el sector nàutic «estan afectats de manera directa com a usuaris del medi marí», motiu pel qual considera imprescindible garantir una informació clara, rigorosa i actualitzada.

El director del Parc Natural de Cap de Creus, Ponç Feliu, remarca la necessitat d’explicar personalment el funcionament del PRUG, les regulacions que estableix i els seus objectius. Insisteix que és essencial que tothom conegui aquesta normativa, que busca preservar l’espai natural sense renunciar als usos tradicionals i futurs del medi marí.

L’acte comptarà amb la participació del Parc Natural de Cap de Creus i del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Castelló d’Empúries.


Autor: Redacció


#empuriabrava


#empuriabrava





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...