| *

Notícies més llegides



Alt Empordà


Roses

Autor: Redacció

Els delictes sexuals es disparen a Roses i passen d'una violació a set en un any

Alt Empordà  -  03/12/2025  -  21:45

Els robatoris amb violència i intimidació creixen un 58% i es doblen els robatoris amb força en domicilis i establiments


Mossos d'Esquadra / © Gironanoticies.com

Mossos d'Esquadra / © Gironanoticies.com



Els delictes contra la llibertat sexual s'han disparat a Roses des de principi d'any. Segons les dades del Ministeri de l'Interior, entre els mesos de gener i setembre la vila empordanesa va registrar 1.554 actes de criminalitat convencional, un 18% més d'infraccions penals que en el mateix període de fa un any, amb augments especialment destacats dels delictes sexuals amb penetració, ja que si l'any passat va ser un, enguany són set, un increment del 600%.

També s'ha registrat un homicidi dolós o assassinat consumat, i s'han multiplicat els robatoris amb violència i intimidació, passant de 24 a 38 casos, un increment del 58% en aquests nou primers mesos del 2025.

Pel que fa als robatoris amb força en domicilis, establiments i altres instal·lacions, s'han més que doblat, de 69 a 143 —105 dels quals en domicilis— i també han crescut els delictes de tràfic de drogues (de 2 a 5), segons les estadístiques oficials publicades aquest divendres.

Les dades del Ministeri recullen informació de la Policia Nacional, Guàrdia Civil, Mossos i Policies Locals que faciliten dades al Sistema Estadístic de Criminalitat.


Autor: Redacció


#roses


#roses





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...