| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Salt

Autor: Redacció

Denuncien deficiències de seguretat a centres educatius de Salt

+ Notícies  -  06/11/2025  -  14:46

Un informe d'Inspecció de Treball confirma mancances a quatre escoles arran de la denúncia d’un veí


Col·legi Silvestre Santaló de Salt / GN

Col·legi Silvestre Santaló de Salt / GN



Alguns centres educatius de Salt presentarien deficiències en matèria de seguretat, especialment pel que fa a les sortides d’emergència. Segons ha pogut saber aquest mitjà a través d’un veí, els col·legis Silvestre Santaló i La Maçana (Centre d’Educació Especial) no disposarien de portes d’emergència habilitades, una situació que ja ha estat denunciada formalment davant Inspecció de Treball i la Seguretat Social.

En la denúncia presentada l’octubre de 2024, es feia constar la manca de sortides d’emergència, senyalització, il·luminació de seguretat, detectors automàtics i altres mesures contra incendis en diferents centres docents de la població. L’escrit advertia del “risc altíssim” que suposa aquesta situació per a l’alumnat i el personal docent, especialment en el cas del centre d’educació especial La Maçana.

Arran d’aquesta denúncia, Inspecció de Treball va realitzar diverses visites d’inspecció als centres Institut Salvador Sunyer i Aimeric, Escola Les Deveses, Escola Silvestre Santaló i el citat equipament de La Maçana. Segons l’informe emès pel Ministeri de Treball el 16 de setembre de 2025, durant aquestes visites es van detectar deficiències en matèria de seguretat i salut laboral, tant documentals com materials. El document especifica que es va actuar “reglamentàriament conforme a dret”, sense detallar les mesures adoptades.

Sobre la informació publicada, l’Ajuntament de Salt ha emès una declaració oficial en què vol aclarir diversos aspectes relacionats amb la seguretat dels centres educatius del municipi:

Des de l’Ajuntament de Salt volem puntualitzar que els centres educatius esmentats disposen de totes les sortides d’emergència reglamentàries i dels protocols d’actuació corresponents en cas d’incidència.

En una inspecció prèvia es va constatar únicament la necessitat de reforçar la senyalització en alguns punts concrets, amb l’objectiu de millorar la visibilitat dels rètols indicatius de sortida d’emergència.

Des de l’àrea d’Urbanisme ja s’han executat les actuacions necessàries i s’ha certificat que actualment tots els centres compleixen la normativa de seguretat vigent.

La incidència detectada ha quedat resolta i els centres garanteixen les condicions òptimes per a la seguretat de l’alumnat, del personal docent i de tota la comunitat educativa.”

Tot i aquesta declaració, diversos veïns consultats mantenen que encara hi ha mancances i denuncien que la resposta de l’Ajuntament no reflecteix la realitat dels centres. Segons alguns testimonis, hi ha escoles amb sortides bloquejades o senyalitzacions deficients, i reclamen una revisió independent i periòdica dels espais per garantir la seguretat real dels infants.

D’aquesta manera, la polèmica continua oberta entre el consistori i part de la ciutadania, que exigeix transparència i mesures concretes més enllà de les declaracions institucionals.


Autor: Redacció


#salt


#salt





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Mohamed VI de Marruecos

Carles Enric

Jabaroot quiere fulminar la monarquía marroquí

La ofensiva contra el aparato de seguridad marroquí apunta a una estrategia capaz de quebrar el Maj...


alt - Ajuntament de Llançà

Alícia Pérez

Pa i circ mentre Llançà s’enfonsa

L’Ajuntament converteix una agenda d’esdeveniments sobrecarregada i mediocre en una cortina de f...