Perpinyà
Autor: Redacció
Perpinyà celebra aquest dissabte els Prix Méditerranée 2025, la gran festa literària de la Mare Nostrum
Perpignan 'la Rayonnante' - 13/10/2025 - 15:43
Els guardons, que arriben a la seva 41a edició, homenatgen la riquesa cultural mediterrània amb autors de Grècia, el Líban, Algèria, Itàlia, Turquia, Jerusalem i Espanya
Perpinyà tornarà a convertir-se aquest cap de setmana en la capital literària de la Mediterrània amb la celebració dels Prix Méditerranée 2025, una cita que des de fa més de quatre dècades reuneix escriptors i lectors d’arreu de la conca mediterrània per retre homenatge a la seva cultura compartida. La cerimònia tindrà lloc aquest dissabte 18 d’octubre a l’Hôtel Pams, un dels espais més emblemàtics de la ciutat.
Una festa de les lletres mediterrànies
Des de la seva fundació el 1985, el Prix Méditerranée, patrocinat per l’Ajuntament de Perpinyà, té com a objectiu valorar l’espai cultural comú entre els pobles mediterranis i destacar la diversitat que ha donat forma a la seva identitat. Els seus fundadors, entre ells l’historiador Fernand Braudel, ja afirmaven que “viatjar per la Mediterrània és trobar el món romà al Líban, la prehistòria a Sardenya, les ciutats gregues a Sicília o la presència àrab a Espanya”.
Enguany, el premi posarà el focus en diversos països i ciutats de la regió, amb autors que representen la Grècia de Dimitris Sotakis, el Líban de Carmen Boustani, Noha Baz i Georgia Makhlouf, l’Algèria de Clara Breteau, la Itàlia de Pierre Adrian i Philippe Vilain, la Turquia de Nedim Gürsel, la Jerusalem d’Olivier Catel i l’Espanya de Romain Puértolas.
Els guardonats de 2025
Els Prix Méditerranée 2025 reconeixen obres que reflecteixen el diàleg entre cultures i la passió per l’escriptura. Els premiats d’aquesta edició són:
-
Pierre Adrian, Hôtel Roma (Gallimard) – Prix Méditerranée
-
Dimitris Sotakis, Demi-cœur (Intervalles, trad. Françoise Bienfait) – Prix Méditerranée Étranger
-
Carmen Boustani, May Ziadé, La passion d’écrire (Des femmes) – Prix Méditerranée Essai
-
Clara Breteau, L’avenue de verre (Seuil) – Prix Méditerranée Premier Roman
-
Olivier Catel, Jérusalem, Un cœur de paix (Cerf) – Prix Méditerranée Spiritualités
-
Georgia Makhlouf, Pays amer (Presses de la Cité) – Prix Méditerranée des lecteurs
-
Jean-Claude Etorri, In Fabula (Éditions Erick Bonnier) – Prix Méditerranée Roussillon
Programa i activitats
Els actes començaran divendres 17 d’octubre a les 18 h amb una lectura teatralitzada d’“Eros i Psique” a càrrec de la companyia L’Oiseau Lyre.
L’endemà, dissabte 18, l’Hôtel Pams acollirà una jornada plena d’activitat literària:
-
14.30 h: acollida dels participants i primera sessió de signatures
-
15.00 h: trobada amb els autors Nedim Gürsel, Romain Puértolas i Philippe Vilain
-
16.00 h: segona sessió de dedicatòries
-
16.30 h: cerimònia oficial d’entrega dels Prix Méditerranée 2025
Després de l’acte, els guanyadors i els autors convidats continuaran signant exemplars i saludant el públic.
L’entrada és lliure i oberta a tothom, una oportunitat única per descobrir les veus que celebren, any rere any, la literatura i l’esperit de la Mare Nostrum des del cor de Perpinyà.
Autor: Redacció











Radio en directo


