El Teatre Municipal El Jardí de Figueres ha acollit aquest dijous a la tarda l’acte de lliurament de la 20a edició dels Premis d’Educació Josep Pallach, uns guardons que promouen la innovació pedagògica i la transversalitat educativa.
En la categoria d’experiències educatives, les mestres Àngela Reverté Ferré i Laura Sanclemente Ribera, de l’Escola Enric Grau Fontseré de Flix (Tarragona), han estat distingides pel projecte Espais Multisensorials Comunitaris Snoezelen Cloret. La iniciativa ha transformat diversos espais de l’escola —aula multisensorial, jardí sensorial i aula de psicomotricitat— per estimular els sentits i millorar el benestar emocional de l’alumnat, amb una clara vocació inclusiva i comunitària que també obre les portes a famílies, gent gran i altres col·lectius del municipi.
Pel que fa al premi d’articles periodístics sobre transversalitat educativa, la periodista Clara Garcia Martínez ha rebut el reconeixement per un article publicat a El Ripollès sobre el projecte Ens escrivim?, que promou l’intercanvi de cartes entre persones grans i joves de la Vall de Camprodon. L’autora destaca com l’experiència ha contribuït a recuperar el gènere epistolar, crear vincles intergeneracionals i afavorir el benestar emocional dels participants.
L’acte, organitzat per l’Ajuntament de Figueres, l’Ajuntament de Palafrugell i la Fundació Pallach, ha comptat amb la presència d’autoritats locals i de l’investigador i divulgador científic Hector Ruiz Martín, que ha ofert la conferència Aprendre a aprendre. Les millors estratègies d’aprenentatge segons la ciència.
Els guardons tenen una dotació de 5.000 euros per a experiències educatives —4.000 a repartir entre els autors i 1.000 pel centre— i de 1.150 euros per a articles periodístics.
Autor: Redacció











Radio en directo


