| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Girona

Autor: Redacció

Desmantellada una xarxa criminal amb ramificacions a Girona que venia mòbils robats d’alta gamma per internet

+ Notícies  -  05/08/2025  -  10:31

La Policia Nacional deté quatre persones i n’investiga disset més per una xarxa criminal que venia dispositius d’alta gamma a través de plataformes de segona mà


Policia Nacional

Policia Nacional



La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal especialitzada en la receptació i venda de telèfons mòbils d’alta gamma i altres dispositius electrònics obtinguts de manera il·lícita. L’operació, batejada com a Dirham, ha tingut impacte en diverses ciutats espanyoles, entre elles Girona, així com Madrid, Alacant, Màlaga, Sevilla, Almeria, Granada, Jaén i Cadis. En total, s’han detingut quatre persones i se n’investiguen disset més.

El grup actuava mitjançant furts, estafes i usurpacions d’identitat, i comercialitzava els dispositius robats —en perfecte estat i, sovint, precintats— a través de conegudes plataformes de compravenda de segona mà a preus molt inferiors al de mercat. El suposat líder del grup, que operava des del seu domicili a Madrid, hauria obtingut un benefici superior als 300.000 euros, gràcies a una xarxa de col·laboradors distribuïts per tot el territori espanyol.

La investigació es va iniciar el març del 2022 arran de les tasques de ciberpatrullatge de la Unitat Central de Ciberdelinqüència, que va detectar un perfil amb milers de vendes de mòbils d’alta gamma a preus sospitosament baixos. Les primeres indagacions van confirmar que molts dels terminals havien estat robats en botigues de telefonia de Fuengirola i Alcalá de Henares, sovint per treballadors infidels que usaven dades de clients per fer compres fraudulentes.

La xarxa criminal operava de forma organitzada: el líder rebia els dispositius mitjançant empreses de paqueteria i els redistribuïa a través del seu perfil digital. Entre els seus col·laboradors, repartits per localitats com Girona, Sanlúcar de Barrameda, Dos Hermanas, Alacant o Granada, es gestionaven transferències de diners i l’enviament constant de terminals.

Un aspecte rellevant del cas és la implicació de la seva parella, funcionària amb formació com a Tècnica d’Hisenda, que portava la comptabilitat del negoci il·legal i gestionava diversos comptes bancaris. Ambdós van ser detinguts a finals de juny.

Durant el registre del domicili del principal sospitós, els agents van intervenir 136 telèfons mòbils d’alta gamma, cinc tauletes, cinc rellotges intel·ligents, quatre ordinadors portàtils i un de sobretaula. Els dispositius han estat posats sota custòdia, i s’està pendent que les operadores confirmin la seva procedència exacta.

Amb l’operació encara oberta, la Policia manté la investigació per determinar si hi ha més persones implicades o nous delictes vinculats a aquesta trama que ha afectat greument el mercat legal de tecnologia de segona mà.


Autor: Redacció


#policia


#policia





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Mohamed VI de Marruecos

Carles Enric

Jabaroot quiere fulminar la monarquía marroquí

La ofensiva contra el aparato de seguridad marroquí apunta a una estrategia capaz de quebrar el Maj...


alt - Ajuntament de Llançà

Alícia Pérez

Pa i circ mentre Llançà s’enfonsa

L’Ajuntament converteix una agenda d’esdeveniments sobrecarregada i mediocre en una cortina de f...