| *

Notícies més llegides



Salut


Salt

Autor: Redacció

L’Hospital Santa Caterina transforma l’àrea maternoinfantil gràcies a la donació de la campanya de Nadal de l’Espai Gironès

Salut  -  21/05/2025  -  10:43

La recaptació de 6.853 euros ha permès instal·lar vinils decoratius que ambienten les sales pediàtriques en espais plens de fantasia i colors per reduir l’estrès dels infants i famílies


Donació Espai Gironès a l'Hospital Santa Catarina

Donació Espai Gironès a l'Hospital Santa Catarina



L’àrea maternoinfantil de l’Hospital Santa Caterina de Salt ha transformat completament la seva imatge gràcies a la donació de 6.853,56 euros recaptats en la campanya de Nadal de l’Espai Gironès. L’import ha superat en un 15 % l’objectiu inicial i s’ha destinat a la instal·lació de vinils decoratius que recreen escenaris imaginaris com l’univers, el fons marí, la selva i la sabana, amb l’objectiu d’humanitzar l’entorn hospitalari i fer-lo més càlid i amable per a infants, famílies i professionals.

La renovació gira entorn del concepte de viatge com a metàfora de l’aventura vital que comença amb el naixement. Cada espai del servei esdevé una destinació imaginària plena de detalls visuals i animals com lleons, elefants o girafes, que acompanyen els infants durant la seva estada. L’objectiu és reduir l’ansietat i l’estrès que poden patir els nens i nenes hospitalitzats, millorant la seva experiència emocional.

Una de les zones més destacades és l’ambientació de la sabana africana a l’àrea de cirurgia pediàtrica ambulatòria (CMA), on s’atenen nens que s’han de sotmetre a intervencions habitualment senzilles i sense ingrés hospitalari. Aquest entorn amable contribueix a generar un ambient de calma i confiança abans de les operacions.

Segons les dades recollides entre 2020 i 2024, l’hospital de dia pediàtric del Santa Caterina ha atès 1.646 pacients, un 97 % dels quals han estat intervinguts per afeccions com hèrnies umbilicals, orquidopèxies o circumcisions. La mitjana d’edat dels nens i nenes tractats és de 8 i 7 anys, respectivament. El servei compta amb dues sales i una àrea de jocs, dissenyada per fer més agradable l’espera, ara reforçada amb les noves decoracions.

Pau Jordà, gerent de l’Espai Gironès, ha celebrat la solidaritat de la ciutadania: “Estem molt contents de poder constatar que, gràcies a aquesta aportació, els nens i nenes de l’Hospital Santa Caterina poden disposar d’un entorn més acollidor i amable”. Aquesta és ja la catorzena edició de la campanya solidària de Nadal impulsada pel centre comercial.

Per la seva part, Àngels Morales, gerenta de l’Institut d’Assistència Sanitària i de l’Hospital Trueta, ha subratllat la importància de la iniciativa: “La decoració dels espais hospitalaris no és només un element estètic, sinó una eina clau per afavorir el benestar emocional i psicològic dels infants”.

Els donatius recaptats per l’Espai Gironès s’han destinat a projectes de pediatria tant a l’Hospital Santa Caterina com a l’Hospital Josep Trueta de Girona, en una acció que reflecteix el compromís social i territorial del centre comercial situat a Salt.


Autor: Redacció


#espaigirones


#espaigirones





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Lloret de Mar

Miguel Moreno, expresidente PP Lloret de Mar

Lloret recupera terreno, pero el nivel turístico de 2019 sigue fuera de su alcance

La recuperación de Lloret sigue atascada: más pernoctaciones que en 2025, pero incapaz de volver a...


alt - David Sánchez Pérez-Castejón

Carles Enric

Condenado el hermano de Sánchez: once condenados y un presidente que nunca sabe nada

La Audiencia de Badajoz considera probado un plan delictivo urdido desde las altas instancias de la ...