| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


Castell–Platja d’Aro

Autor:

Cursos gratuïts per a Associacions a Castell–Platja d’Aro.

Baix Empordà  -  03/10/2013  -  17:28

El primer és Com presentar projectes a subvencions (dissabtes 5 i 19 d’octubre 9-14 h).


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM



Aquesta tardor es desenvoluparan dos nous cursos del Programa de Formació per a Associacions 2013 dissenyat per la regidoria d’entitats municipals i participació ciutadana de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro. Tots dos es desenvolupen al Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d’Aro –on també cal fer-hi la inscripció gratuïta-, a càrrec de la Fundació Pere Tarrés. El primer és Com presentar projectes a subvencions (dissabtes 5 i 19 d’octubre 9-14 h), i el segon Gestió integral d’una entitat (dissabtes 16 i 30 de novembre 9-14.30 h). La proposta es va iniciar a la primavera amb els cursos d’una jornada Com fer cartells i Facebook per a associacions.

El programa compta amb pressupost global de 2.400 euros, però tots els cursos són de caràcter gratuït. L’oferta de formació és una nova concreció de l’aposta municipal per l’associacionisme i del treball del servei de suport a les entitats que es desenvolupa des dels centres cívics Vicenç Bou de Platja d’Aro i Ca La Rafaela de Castell d’Aro. El primer curs Com presentar projectes a subvencions, ofereix -combinant formació teòrica amb exercicis i dinàmiques- recomanacions i criteris d’actuació per a la relació amb les administracions públiques (presentació de l’entitat i identificació d’interlocutors i dels diversos tipus de convocatòries), i eines per redactar i presentar un projecte, i per a la seva viabilitat, seguiment i avaluació.

El segon curs Gestió integral d’una entitat, es planteja com un acompanyament per a associacions que ja estan en funcionament perquè a partir de la seva experiència, puguin desenvolupar aspectes de millora. La proposta es divideix en quatre sessions de dues hores i mitja cadascuna. La primera intenta analitzar, com a punt de partida la resposta a dues preguntes: perquè som una associació i en quin moment estem? La segona, planteja el mateix a l’entorn de l’organització interna i planteja com millorar la participació. La tercera se centra en la gestió de l’entitat (documentació i pressupost), i la quarta sobre les seves obligacions fiscals.

La regidoria d’entitats municipals i participació ciutadana, estrenada en aquest mandat, té com a principal objectiu impulsar l’associacionisme perquè esdevingui eina i factor estratègic per al desenvolupament comunitari. Per assolir-ho, durant aquest any 2013 ha programat quatre accions. La primera, oferir el Programa de Formació per a Associacions, adient als seus interessos i necessitats. La segona, organitzar una nova edició de la Fira d’Entitats –el passat 19 de maig- a partir dels interessos manifestats per les associacions, tot promovent la seva implicació en l’organització i gestió de l’esdeveniment. El tercer, impulsar la creació de la web d’associacions (estrenat el març). I la quarta, millorar els procediments de l’ajuntament relacionats amb les entitats per establir un canal de comunicació clar, àgil i transparent entre l’administració local i les associacions. I per a mitjà termini impulsa també l’Hotel d’Entitats a la seu dels serveis municipals d’obres i urbanisme un cop s’hagin traslladat a la Casa de la Vila.






Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Turistas / GN

Miguel Moreno – Expresidente del PP Lloret de Mar

La otra cara del turismo en Lloret: los clientes siguen llegando, pero dejan menos dinero

La restauración alerta de una menor rentabilidad pese a mantener la afluencia de clientes, mientras...


alt - Rufián, el salvador d’Espanya

Xavier Rius

Rufián, el salvador d’Espanya

El dirigent d’ERC que va prometre deixar el Congrés per tornar a la República catalana ara vol s...