| *

Notícies més llegides



Besalú, Vila Comtal


Besalú

Autor: Redacció

La devoció de la Processó dels Dolors recorre Besalú

Besalú, Vila Comtal  -  11/04/2025  -  22:44

L’esdeveniment ha comptat enguany amb un nou espai reservat per a persones amb discapacitat


Processó dels Dolors de Besalú 2025 / GN

Processó dels Dolors de Besalú 2025 / GN



Amb una combinació singular de fe, patrimoni, tradició i música, la Processó dels Dolors de Besalú ha tornat a confirmar-se com una de les grans manifestacions religioses i culturals del país. Així doncs, aquest vespre la vila comtal ha acollit una nova edició de la tradicional processó, un dels actes més arrelats i solemnes del calendari religiós de la comarca, que enguany ha vingut acompanyat d’un caràcter especialment emotiu, coincidint amb la cloenda del 325è aniversari de la Venerable Congregació dels Dolors de Besalú, fundada l’any 1699.

L’acte central ha tingut lloc a les nou del vespre, quan la Processó dels Dolors ha sortit de l’església del monestir de Sant Pere per recórrer, com és costum, els carrers i places del poble enmig d’un ambient de silenci, respecte i devoció. Entre els moments més emotius ha ressaltat l’‘Acatu’ dels Manaies i dels Estaferms a la plaça de la Llibertat, així com les actuacions musicals de l’orquestra La Principal de la Bisbal i del Cor d’Apòstols, que ha interpretat La Salve en un dels instants de màxima intensitat espiritual. El programa s’ha completat amb una missa solemne al matí a l’església de Sant Vicenç, presidida pel bisbe de Girona, Fra Octavi Vilà i Mayo, i altres actes religiosos al llarg del dia.

A banda de la Processó, la jornada ha estat precedida per diversos actes litúrgics, musicals i commemoratius, i s’ha clos amb un refrigeri a la Sala Gòtica del palau de la Cúria Reial.

Un acte inclusiu 

Una de les novetats destacades d’aquesta edició ha estat la creació d’un espai reservat per a persones amb discapacitat, amb l’objectiu de facilitar-ne l’accessibilitat i afavorir una vivència plena de la celebració. Amb aquesta iniciativa, la Congregació ha volgut reafirmar el seu compromís amb una festivitat inclusiva i acollidora, fidel als valors que inspira la devoció a Maria Dolorosa.

Pel que fa al prior d’enguany, aquest honor ha estat per Josep Guix i Feixas (Besalú, 1958): es tracta d’una distinció carregada de significat personal, ja que el seu pare va exercir el mateix càrrec ara fa exactament trenta anys. 


Autor: Redacció


#besalu #processo


#besalu #processo





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Mohamed VI de Marruecos

Carles Enric

Jabaroot quiere fulminar la monarquía marroquí

La ofensiva contra el aparato de seguridad marroquí apunta a una estrategia capaz de quebrar el Maj...


alt - Ajuntament de Llançà

Alícia Pérez

Pa i circ mentre Llançà s’enfonsa

L’Ajuntament converteix una agenda d’esdeveniments sobrecarregada i mediocre en una cortina de f...