| *

Notícies més llegides



Política


Barcelona

Autor: Redacció

Aliança Catalana visibilitza les Síndromes de Sensibilització Central al Parlament

Política  -  07/02/2025  -  22:44

La diputada Rosa Maria Soberana parla de la fibromiàlgia en primera persona a la Comissió de Salut


Rosa Maria Soberana / GN

Rosa Maria Soberana / GN



Rosa Maria Soberana




La diputada d'Aliança Catalana per Lleida al Parlament, Rosa Maria Soberana, va aprofitar la Comissió de Salut de la cambra per visibilitzar les Síndromes de Sensibilització Central, un problema de salut que afecta un 3% de la població del país. Les Síndromes de Sensibilització Central (SSC) són un conjunt de malalties i processos crònics i complexos que provoquen un gran impacte en la qualitat de vida.

Com a afectada de fibromiàlgia, la diputada va parlar en primera persona dels principals problemes que es troba, com les dificultats per visitar-se amb especialistes com el reumatòleg a la sanitat pública o les "limitacions" dels metges de família per atendre aquestes patologies. 

Així mateix, va alertar de la manca de reumatòlegs en un moment en què les patologies reumatològiques van a l'alça i va expressar la disposició d'Aliança Catalana per millorar la situació.

Soberana també va lamentar de les dificultats per retenir professionals sanitaris formats a Catalunya i per garantir l'atenció als pacients fora de Barcelona.


Autor: Redacció


#salut


#salut





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno amplía los permisos y las pymes asumen la factura

La Seguridad Social abona la prestación, pero las empresas mantienen las cotizaciones y afrontan lo...


alt - Cámaras acaban mirando al bosque en LLoret

Miguel Moreno – presidente de la ECU de Lloret Blau

500.000 euros para vigilar Lloret… y las cámaras acaban mirando al bosque

La “ciberpolicía” es absolutamente necesaria porque implementa el limitado número de agentes d...