| *

Notícies més llegides



Opinió


Olot

Autor: Marina Alegre Martínez, portaveu del grup municipal del PSC a Olot

Reflexions sobre l’actualitat d’Olot: una mirada socialista

Opinió  -  26/01/2025  -  20:15

Reclamar inversions, a través de mocions i de rodes de premsa, mentre es bloquegen els mitjans per fer-les possibles és un exercici d’incoherència que perjudica directament els ciutadans, en aquest cas d’Olot


Marina Alegre Martínez

Marina Alegre Martínez



Marina Alegre Martínez, portaveu del grup municipal del PSC a Olot

La ciutat d’Olot es troba en un moment crucial, on els desafiaments que afrontem com a comunitat són tan diversos com importants. Des del barri de Montolivet fins a les faldes del volcà Montsacopa, passant per la necessitat d’integrar una població cada vegada més diversa, el nostre compromís com a grup municipal socialista és clar: treballar amb coherència i dedicació per garantir el benestar de tots els olotins i olotines.

Montolivet és un exemple paradigmàtic de la necessitat d’una acció política decidida i efectiva. Durant molts anys, aquest barri ha estat oblidat, i la manca d’intervencions ha portat a una situació on les reformes necessàries són ara molt costoses. Aquesta realitat ha generat tensions, especialment per l’elevada aportació econòmica que es demanava als propietaris. Ara, amb el procés participatiu en marxa, es posa fil a l’agulla per determinar quines actuacions són prioritàries i com dur-les a terme de manera justa i efectiva.

D’altra banda, el futur urbanístic de la zona del Morrot ha esdevingut una qüestió de debat intens. Com a emblema natural d’Olot, és imperatiu protegir el volcà Montsacopa i el seu entorn. La planificació d’habitatges a les seves faldes ha despertat preocupacions lògiques entre la ciutadania, i des del nostre grup defensem una estratègia de creixement sostenible que respecti l’equilibri entre desenvolupament i preservació del patrimoni natural.

En aquest escenari de canvi, l’augment de la immigració ens planteja tant reptes com oportunitats. Olot pot i ha de ser un exemple d’acollida, on la diversitat esdevingui una riquesa per a tota la comunitat. Per aconseguir-ho, és essencial impulsar projectes educatius i socials que fomentin la convivència i combatin els prejudicis. Volem ser molt clars: associar l’augment de la criminalitat amb la immigració és injust i perillós. Cal abordar la seguretat des d’una perspectiva integral, amb més recursos socials i presència dels cossos de seguretat que garanteixin un entorn segur per a tothom.

En paral·lel, la variant i la regeneració del Barri Vell representen dues peces clau per al futur de la ciutat. La primera és fonamental per descongestionar el trànsit al centre d’Olot, especialment a l’avinguda Sant Jordi, mentre que la segona és imprescindible per revitalitzar el nostre cor històric. No obstant això, aquestes iniciatives es troben en una incertesa preocupant a causa de la manca de suport als pressupostos de la Generalitat per part dels grups que governen la ciutat, ERC i Junts. Reclamar inversions, a través de mocions i de rodes de premsa, mentre es bloquegen els mitjans per fer-les possibles és un exercici d’incoherència que perjudica directament els ciutadans, en aquest cas d’Olot.

La nostra visió socialista és clara: treballar per Olot des de la responsabilitat i la coherència, prioritzant sempre les necessitats reals de la gent. Estem compromesos amb una política que no es quedi en els discursos, sinó que es tradueixi en accions concretes que millorin la qualitat de vida a la ciutat En aquest sentit, oferim una alternativa constructiva i inclusiva que posi les persones al centre de totes les decisions.

Olot té el potencial de ser un exemple de convivència i progrés. El nostre objectiu és garantir que aquest potencial es faci realitat, treballant amb honestedat i escoltant sempre les necessitats dels nostres veïns i veïnes. Només així podrem construir una ciutat més justa, sostenible i cohesionada.


Autor: Marina Alegre Martínez, portaveu del grup municipal del PSC a Olot


#olot


#olot





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Turistas / GN

Miguel Moreno – Expresidente del PP Lloret de Mar

La otra cara del turismo en Lloret: los clientes siguen llegando, pero dejan menos dinero

La restauración alerta de una menor rentabilidad pese a mantener la afluencia de clientes, mientras...


alt - Rufián, el salvador d’Espanya

Xavier Rius

Rufián, el salvador d’Espanya

El dirigent d’ERC que va prometre deixar el Congrés per tornar a la República catalana ara vol s...