Aquest dimecres 11 i dijous 12 de desembre, Olot acollirà la visita de Rob Hopkins, escriptor i fundador de la Xarxa de Ciutats en Transició. Reconegut com un dels líders més influents en l’acció climàtica a Europa, Hopkins participarà en activitats que buscaran aportar idees innovadores per a la regeneració del Nucli Antic de la ciutat, en el context d’una transició ecosocial que abasta tota la comarca de la Garrotxa.
Un diàleg sobre el futur urbà i ambiental
El primer esdeveniment tindrà lloc el dimecres 11 de desembre a les 19 h, a la sala Torín, amb entrada gratuïta i traducció simultània. Sota el títol "En transició: Com esdevenir territoris que procuren benestar comunitari, ambiental i urbanístic?", Hopkins dialogarà amb Itziar González, arquitecta responsable de la intervenció integral al Nucli Antic d’Olot. La moderació anirà a càrrec d’Erika Zàrate, de Resilience Earth. L’objectiu del debat és emmarcar les propostes locals dins d’experiències internacionals de transició ecosocial. Per assistir-hi, es recomana inscriure’s a través del web oficial.
Un taller per imaginar i construir el futur
El dijous 12 de desembre, Hopkins dirigirà el taller "Com enamorar-se del futur" al Núria Social d’Olot, de 9 h a 15 h. Aquesta sessió pràctica buscarà inspirar els participants a desenvolupar solucions creatives i col·laboratives per als reptes del territori. Més informació i inscripcions estan disponibles en línia.
Una oportunitat única per a Olot i la Garrotxa
Hopkins, amb més de 1.400 comunitats de transició actives a tot el món, aportarà la seva experiència per impulsar la regeneració del Nucli Antic d’Olot. Aquesta iniciativa busca no només millorar la qualitat de vida local, sinó també fomentar una nova cultura de cooperació i governança que impliqui tots els agents del territori. La seva visita representa una oportunitat per connectar el passat i el futur de la ciutat amb una visió compartida de sostenibilitat i benestar.
Autor: Redacció











Radio en directo


