| *

Notícies més llegides



Catalunya


Catalunya

Autor:

El Gremi de Llibreters de Catalunya fa una valoració positiva d’un Sant Jordi amb molta participació.

Catalunya  -  23/04/2013  -  18:17

Els llibres sobre la independència i l'estat propi han augmentat les vendes d'un públic que cada vegada es decanta més per la literatura en català.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM



El Gremi de Llibreters de Catalunya fa una valoració positiva d'aquest Sant Jordi, marcat per la massiva participació de la gent que ha sortit al carrer, seguint així la recomanació que l'entitat feia a la ciutadania en els dies previs a la diada. “Estem molt satisfets per la resposta de la gent que ha fet cas a la recomanació del Gremi de Llibreters de sortir al carrer i comprar llibres, que ho considerem com un fet cohesionador de la cultura catalana” explica el seu president, Antoni Daura.

Pel que fa a les dades de facturació, Daura adverteix que tot dependrà de “com vagi la part final del dia, tot i que de moment s'ha notat una tendència de vendes igual o lleugerament inferior a la de l'any passat”. Les vendes que fan les llibreries per Sant Jordi s'estima que representen entre un 5% i un 8% de la facturació global del sector.La jornada ha estat marcada pel sol i les altes temperatures arreu de Catalunya, que han afavorit que la gent sortís al carrer i complís la tradició de regalar un llibre.

El fet que Sant Jordi coincidís novament en un dia laborable ha afavorit l'afluència de públic als nuclis més poblats del país, especialment a Barcelona i la seva àrea metropolitana. A la capital catalana, la zona del centre ha estat la que ha rebut més visitants, especialment en els carrers propers a Plaça Catalunya, Rambla Catalunya, Passeig de Gràcia i Les Rambles. La bona resposta
de la gent s'ha repetit a les altres tres capitals de província catalanes.

Pel que fa als gèneres predominants, la narrativa ha tornat a ser el gènere favorit del públic, amb el llibre 'VICTUS' d'Albert Sánchez Piñol com a títol més destacat, fins i tot arribant a esgotar les existències en català en la gran majoria de les llibreries. També s'ha notat molt l'augment de la venda de llibres sobre la independència i l'estat propi, un tema de gran actualitat. A nivell general, un altre dels punts destacats és l'augment cada vegada més gran de les vendes de literatura en català i dels llibres destinats al públic infantil i juvenil, un dels clàssics de la jornada.






Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...