| *

Notícies més llegides



Cultura


Girona

Autor:

L'escultor Xavier Raventós dóna tres escultures als Bombers en reconeixement al treball fet en els incendis de l'Empordà.

Cultura  -  08/03/2013  -  11:33

Les obres han estat fetes amb ferros reciclats, algun d’ells, peces que l’artista va trobar entre les restes dels incendis que van afectar l’Empordà al juliol de 2012.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM



L’escultor empordanès Xavier Raventós ha fet donació de 4 escultures creades expressament per l’artista per homenatjar els bombers que van participar en l’extinció de l’incendi de l’Empordà de l’estiu passat. Tres de les obres, Raventós les ha donades al Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya i l’altra, als bombers francesos que també van prendre part en aquell operatiu.
 
A l’acte, que s’ha fet coincidint amb la celebració del patró dels Bombers, Sant Joan de Déu, hi han assistit també el delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús; el director dels Serveis Territorials d’Interior a Girona, Albert Ballesta; el cap de la Regió d’Emergències de Girona, Enric Cano i el comandant dels Bombers francesos, Frédéric Lhomme, així com d’altres comandaments d’ambdós cossos de Bombers. També hi han estat presents representants dels Mossos d’Esquadra, dels Agents Rurals i del Servei d’Emergències Mèdiques.
 
El delegat del Govern ha agraït, en la seva intervenció, “la generositat de l’escultor cap als bombers, que al mateix temps és una manera de reconèixer totes les persones que van intervenir en l’incendi i tota la societat, que va demostrar la seva estima per la terra”.
 
Les obres, com és habitual en el treball de l’artista, han estat fetes amb ferro. Ferros reciclats; algun d’ells, peces que l’artista va trobar entre les restes dels incendis que afectaren l’Empordà al juliol de 2013. A totes les peces, Raventós els ha donat forma per crear 3 escultures antropomorfes i 1, titulada “L’Empordà en flames”, que representa un foc virulent. Les 3 primeres recreen bombers treballant en l’extinció d’un incendi. Les escultures donades als Bombers de la Generalitat s’exposaran a partir d’ara als parcs de Bombers de la Jonquera i Figueres i a Portbou.
 
Xavier Raventós, nascut a Barcelona al 1951 però fill adoptiu de Rabós de l’Empordà, que és on hi té el taller, ha exposat en diversos punts de Catalunya i de l’Estat. La seva obra també ha pogut ser admirada a França, Alemanya, i Mònaco. Actualment, té peces en col·leccions permanents de diferents museus, com ara l’Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch que hi ha a Barcelona. Igualment, hi ha escultures seves en espais públics de Rabós de l’Empordà i de Puebla de la Sierra (Comunitat de Madrid), entre d’altres llocs. L’artista, que ha rebut diversos premis de la crítica, exposa actualment una selecció de la seva obra al Col·legi d’Advocats de Barcelona, que li ha dedicat la mostra “El ferro, les lleis i els llibres” fins al proper 29 de març.
 






Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Llançà aquest 26 d'agost

Antoni Vila Feliu

Llançà s’enfonsa sense que pugi el mar: dècades de deixadesa i una pregunta incòmoda sobre els impostos

Fanals de fa mig segle, canonades dels anys setanta, voreres foradades, brutícia i accessos col·la...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...