| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


Platja d'Aro

Autor: Redacció

Castell d'Aro, Platja d'Aro i S'Agaró: Setmana dedicada a la conscienciació i acció contra la violència masclista

Baix Empordà  -  23/11/2023  -  22:57

L'acte central és dissabte 25 de novembre (11.30 h) a la Sala d'Actes de l'Ajuntament: lectura del manifest de la diada amb representació institucional, d'entitats i ciutadania




La Comissió d'Igualtat i l'Ajuntament de Castell d'Aro, Platja d'Aro i S'Agaró, commemora aquesta setmana el Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència Envers les Dones, amb el lema Anem a l'arrel, plantem-nos contra la violència. Organitzen diverses activitats i una campanya de sensibilització per donar a conèixer el recurs de la Línia d'atenció contra la violència masclista 900 900 120. Un servei del qual disposa de diverses professionals, advocades i psicòlogues que poden contactar amb serveis d'emergència, si és necessari. Les persones que accedeixin al servei poden expressar-se en 124 llengües.

Durant tota la setmana s'impulsa la seva difusió amb una campanya a les xarxes socials (@centrecivicvicplatjadaro · #anemalarrel) amb la finalitat de conscienciar a la població de la importància i el deure d'intervenir i actuar es presencia o s'és coneixedor d'una situació de violència masclista. Alhora que si hom és víctima també pugui saber quins recursos es poden activar per demanar ajuda. Simultàniament, es distribueixen cartells elaborats pel Departament d'Igualtat i Feminismes amb el telèfon de la línia d'atenció a espais i equipaments municipals, sobretot en els seus lavabos, un espai íntim i segur.

L'acte central és dissabte 25 de novembre (11.30 h) a la Sala d'Actes de l'Ajuntament: lectura del manifest de la diada amb representació institucional, d'entitats i ciutadania; poema a càrrec del Grup de Teatre Social; performance del Grup de Teatre de Joves; exhibició del curtmetratge d'ETC amb debat i reflexió posterior; la xerrada Què és el SIAD? (Servei d'Informació i Atenció a les Dones) amb les psicòlogues d'aquest recurs comarcal; i l'Arbre dels Desitjos de l'Associació de Dones de la Vall d'Aro.

També aquesta setmana la Unitat de Joventut de l'Ajuntament fa tallers pedagògics sobre igualtat de gènere i diversitat sexual, afectiva i de gènere en els grups de 3r ESO de l'Institut Ridaura de Castell d'Aro. En el mateix centre, en el marc de la dinamització de les estones de pati (PIDCES), es difon el número d'atenció de la línia i es treballen dinàmiques i reflexions sobre què és la violència i com erradicar-la. En paral·lel, la Unitat de Dinamització Comunitària organitza tallers de sensibilització al Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d'Aro en el marc dels projectes de La Plaça del Món (dijous 23 de novembre 18 h) i del Punt de Trobada de Gent Gran (divendres 24 de novembre 17 h).

La Línia d'atenció contra la violència masclista 900 900 120 ofereix: recepció de peticions d'informació; atenció directa d'un equip psicològic especialitzat; un primer assessorament jurídic; derivació als recursos de la xarxa de violència masclista si escau; seguiment dels casos i coordinació amb els serveis de la xarxa d'atenció i recuperació integral; i activació dels serveis d'emergència i del Servei d'Intervenció en Crisis.


Autor: Redacció


#anemalarrel


#anemalarrel





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...


alt - Feijóo en el Congreso de los Diputados / GN

Carles Enric

El PP pierde el relato

Feijóo corre el riesgo de confiar su llegada a La Moncloa al desgaste de Sánchez mientras el PP co...