Notícies més llegides




Perpignan 'la Rayonnante'


Perpinyà

Premis Mediterranis 2023: L'Escenari de l'excel·lència cultural a Perpinyà

Perpignan 'la Rayonnante'  -  26/09/2023  -  17:08

Lliurament dels Premis Mediterranis 2023, que tindrà lloc el proper dissabte 30 de setembre


Les lauréats des Prix Méditerranée 2023

Les lauréats des Prix Méditerranée 2023



Perpinyà es prepara per acollir un dels esdeveniments culturals més esperats de l'any: la Cerimònia de lliurament dels Premis Mediterranis 2023, que tindrà lloc el proper dissabte 30 de setembre. Aquesta prestigiosa gala, que va ser fundada el 1985 a Perpinyà i que compta amb el suport generós de l'Ajuntament de la ciutat, té com a missió principal fomentar l'espai cultural entre els diferents països que comparteixen les ribes del mar Mediterrani. A través de la reconstrucció de la història èpica de les diversitats fundacionals de la seva identitat, aquesta celebració ens recorda la riquesa i la diversitat d'aquesta regió.

Els Premis Mediterranis es lliuren en diverses categories, que abasten àmbits tan diversos com la novel·la de parla francesa, la novel·la estrangera, la poesia, l'assaig i el Rosselló, posant de relleu la varietat i la riquesa de la producció cultural que es genera a la Mediterrània. El prestigi d'aquest premi es veu reflectit en el palmarès, on es troben noms il·lustres com Jules Roy, Tahar Ben Jelloun, Hector Bianchotti, Edmonde Charles-Roux, Boualem Sansal, Jean-Noël Pancrazi, Pierre Assouline, Alexandre Najjar, Jean-Pierre Vernant, Amin Maalouf, Jean-Christophe Rufin, Antonio Muñoz Molina i Orhan Pamuk, Premi Nobel de Literatura.

Els guanyadors d'aquesta edició del Premi Mediterrani 2023 són els següents:

Premi Mediterrani: "La maledicció de la Mare de Déu" de Philippe Vilain (Robert Laffont).
Foreign Mediterranean: "La nena a la neu" de Javier Castillo (Albin Michel).
Assaig Méditerranée: "Diccionari enamorat de Còrsega" de Patrice Franceschi (Plon).
Poesia mediterrània: "Espars. Poema èpic" de Sébastien Cagnoli (El cuc de seda).
Méditerranée Roussillon: "Le Vin des Césars" de Daniel Hernandez (TDO éditions).

A més a més, és important destacar la presència de Christos Markogiannakis, qui ja va ser guardonat amb el Mediterranean Polar Prize al Barcarès el passat 9 de juny en el marc del Mediterranean Polar Festival per la seva novel·la "Qui va matar Lucy Davis?" (Plon).

L'acte, que serà conduït per l'escriptor Romain Puertolas, traductor de la novel·la de Javier Castillo i autor de l'exitosa obra "L'extraordinari viatge del faquir que es va quedar atrapat en un armari d'Ikea" (amb 2 milions de lectors), tindrà lloc a l'hotel Pams.

L'horari de la cerimònia serà el següent:

15.00 h: Benvinguda dels participants.
15:30 h: Sessió de signatura dels guanyadors.
16.00 h: Lliurament de premis de la Mediterrània.

Un cop finalitzada la cerimònia, els guanyadors continuaran signant les seves obres per als aficionats que desitgin portar-se un record d'aquesta inoblidable ocasió.

Un punt que segurament agradarà a molts és que l'entrada a l'esdeveniment és totalment gratuïta, convidant a tothom interessat a ser part d'aquesta jornada de reconeixement a la cultura mediterrània. No deixeu passar aquesta oportunitat única de ser testimoni d'una nit plena de talent i creativitat que celebra la diversitat cultural del nostre estimat Mediterrani.


Autor: Redacció


#perpignan


#perpignan





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt -

Carles Enric

La investidura de la comunicación

Al final, esto no va de política, va de información, desinformación y contra información...


alt - Ayuntamiento de LLoret de Mar

Miguel Moreno

Ciudadanos de Lloret de Mar alzan sus voces contra la polémica subida de impuestos propuesta para el 2024 por el Ayuntamiento

En términos deportivos, alguien diría que los que no estamos de acuerdo con el abuso que han comet...