| *

Notícies més llegides



Catalunya


Catalunya

Autor:

El Pla d'acció d'aquest estiu frena el repunt de la sinistralitat i s'apunta un canvi de tendència.

Catalunya  -  14/09/2012  -  17:41

Les víctimes mortals disminueixen durant el juliol i agost un 27% a la xarxa viària catalana respecte del 2011.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM



El Director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, acompanyat del cap de la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra, el comissari Miquel Esquius, ha fet balanç de la sinistralitat registrada aquest estiu. Aregio ha explicat que, quant a mortalitat, hi ha hagut una reducció del 27% de les víctimes mortals respecte de l’estiu passat -35 persones mortes en accidents de trànsit el juliol i agost de 2012 respecte a les 48 víctimes mortals de l’any passat- i, pel que fa a la mortalitat i la lesivitat greu en conjunt, aquest estiu hi ha hagut un augment del 2,92% respecte de l’any 2011 quan els primers 6 mesos de l’any el nombre de morts i ferits greus estava creixent fins a un 19%.
 
Davant d’aquesta realitat, Aregio ha destacat que el pla d’acció endegat el passat 1 de juliol per frenar l’augment de les víctimes al conjunt de carreteres i autopistes, el qual considerava unes vies d’atenció prioritària per al seu desenvolupament, com la N-II, C-35, C-25, C-55, C-15, N-340 (tram nord i sud), C-14, N-240, C-12 i C-13, ha tingut un bon resultat: “El resultat de les mesures adoptades apunta un canvi de tendència quant a sinistralitat de gravetat de cara al segon semestre de l’any i també constata el fet que la col·laboració ciutadana continua essent indispensable” –ha afirmat. En relació amb això darrer, Aregio ha recalcat que “les mesures adoptades són insuficients sense la implicació de tots els conductors i conductores” i, en aquest sentit, ha apel·lat a “una conducció responsable a la via pública”.
 
El Director del Servei Català de Trànsit també ha explicat que “algunes de les mesures adoptades, com ara l’increment mensual en un 25% de la rotació dels radars fixos o bé l’increment del 30% de l’import de la sanció econòmica en aquelles conductes de risc que hagin estat sancionades en dues ocasions més pel mateix motiu durant l’any anterior, s’incorporaran a la pràctica habitual dels Mossos d’Esquadra”.






Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...