| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Llívia

Autor: Redacció

El Camí Ramader de Marina recupera vida amb l'arribada imminent del ramat de cabres

+ Notícies  -  01/09/2023  -  17:58

Els dies 9 i 10 de setembre, es faran les dues primeres etapes del descens del bestiar de la Bollosa que portarà un ramat de cabres des de la Cerdanya fins a la Marina penedesenca


El Camí Ramader de Marina

El Camí Ramader de Marina



L'associació Camí Ramader de Marina ha fet un pas decisiu en la recuperació d'una antiga tradició transhumant amb l'anunci del descens del bestiar de la Bollosa a la Marina penedesenca. Aquest emocionant esdeveniment es durà a terme els dies 9 i 10 de setembre i marcarà el retorn de la vida a aquest camí ancestral.

L'activitat del Camí Ramader de Marina es va posar en marxa el 9 de setembre i durarà fins a l'1 d'octubre, amb la travessa del ramat de 100 cabres de raça murciana-granadina, a càrrec del ramader Daniel Giraldo del Baix Camp. El recorregut abraça 282 quilòmetres i se'n preveu una durada de 23 dies, creant així una oportunitat per als municipis de promocionar les seves economies locals i el seu territori. Durant aquest temps, les activitats estaran orientades a la promoció econòmica i territorial, amb un enfocament especial en la transhumància, el patrimoni, la gestió del risc d'incendis forestals a través de la silvopastura, la cultura i els oficis tradicionals.

Batejat com a "Camins de vida, transhumància, patrimoni i territori," aquest projecte està liderat per l'associació Camí Ramader de Marina, la qual compta amb la participació d'una trentena d'ajuntaments de diverses comarques catalanes. L'objectiu principal d'aquesta iniciativa és reivindicar la figura dels pastors i la importància dels camins ramaders en la nostra història.

El Camí Ramader de Marina travessa Catalunya de nord a sud, des de les muntanyes de la Cerdanya fins a les platges de la Marina del Penedès. Aquest itinerari passa per deu comarques i més de cinquanta municipis, convertint-se en una ruta única i rica en patrimoni històric, cultural i ambiental que recorda l'antiga pràctica de la transhumància, amb més d'un miler d'anys d'història. D'aquests camins ramaders, el Camí Ramader de Marina és un dels més antics i ben documentats, com es pot veure al seu lloc web oficial: https://camiramaderdemarina.cat/.

Els detalls d'aquesta apassionant travessa podran ser seguits a través dels canals de Twitter (@camidemarina) i Instagram (@camiramaderdemarina).

El programa d'activitats a la Cerdanya tindrà lloc els dies 8, 9 i 10 de setembre, amb la col·laboració de diverses organitzacions, empreses i entitats, com el Centre d'Estudis i Recursos de la Transhumància de Lluçà, l'associació Manou, Ramats de Foc, la Universitat de Lleida, TecnoVit, i els ajuntaments de Fontanals de Cerdanya, Angostrina i Llívia. També comptarà amb el suport de l'IDAPA, el Ministeri de Treball, la Generalitat de Catalunya, el Servei d'Ocupació de Catalunya, la Fundació Pau Costa i l'Associació d'Iniciatives Rurals de Catalunya.

Cal destacar que les etapes estan obertes a la participació de tots aquells que vulguin acompanyar el ramat i el pastor en el seu trajecte. En el cas de Llívia, per a aquells que vulguin pujar a la Bollosa amb l'autobús i seguir el ramat en el seu descens fins a Angostrina, cal inscriure's prèviament a l'oficina d'informació del museu abans de la data límit del 3 de setembre al telèfon 972 896313. El preu de la inscripció és de 2 euros per als adults i gratuït per als menors de 12 anys.

Aquesta espectacular transhumància del Camí Ramader de Marina promet ser una experiència enriquidora i una oportunitat única per connectar amb la història i la cultura de Catalunya, tot recordant la importància dels camins ramaders en el nostre passat i present.


Autor: Redacció


#llivia


#llivia





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...