| *

Notícies més llegides



Catalunya


Autor: Jesus_D

Noces d’argent del primer Banc d'Aliments.

Catalunya  -  25/06/2012  -  08:57

Per commemorar aquestes "noces de plata", el Banc d'Aliments de Barcelona celebrarà un acte a l’auditori del CosmoCaixa.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM



El Banc dels Aliments de Barcelona, el primer que es va crear a Espanya, celebra avui el seu 25 aniversari, desbordat per la situació més crítica que ha hagut de viure, amb 120.000 persones depenent del subministrament benèfic dels seus productes alimentaris. El Banc compta actualment amb 180 voluntaris i distribuirà aquest any més tones de menjar que mai de manera gratuïta a 325 entitats benèfiques que, al seu torn, la reparteixen a les persones més necessitades. Si l’any 2009 eren 70.000 persones les beneficiàries de l’ajuda alimentària, el 2011 van ser 114.000 i aquest any seran més de 120.000, només a la província de Barcelona. "La pobresa a Catalunya creix dia a dia. Situacions d’exclusió social van creixent cada vegada més i ja es pot parlar de situació límit", ha assegurat el seu president. A més s’han proposat "evitar que tanta fragilitat superi certs límits i que els problemes estructurals o econòmics privin del dret a una alimentació suficient i saludable, dret que recull la Declaració dels Drets Humans". Per commemorar aquestes "noces de plata", el Banc d'Aliments de Barcelona celebrarà un acte a l’auditori del CosmoCaixa, al qual assistiran, entre d’altres, la presidenta del Parlament, Núria de Gispert. Vull amb aquestes línies honrar els directius i voluntaris, de manera especial al bon amic Jordi Peix i Massip, impulsor d'aquest banc i, per extensió, de tots els bancs d'Espanya.


Font: Jesus_D

Autor: Jesus_D





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...