| *

Notícies més llegides



El Ripollès


Ripoll

Autor: Redacció

Es comença a pedalar ‘En Bici Sense Edat’ a Ripoll

El Ripollès  -  09/05/2023  -  20:24

Ja s’han fet les primeres passejades del voluntariat amb els usuaris i usuàries de la Fundació Guifré


En Bici Sense Edat a Ripoll

En Bici Sense Edat a Ripoll



 La proposta guanyadora de la partida de Serveis dels Pressupostos Participatius de l’Ajuntament de Ripoll del 2022 va ser la d’organitzar passejades amb una bicicleta adaptada per a la gent gran o persones amb mobilitat reduïda. Un cop va sorgir aquesta idea, el consistori es va posar en contacte amb l’associació ‘En Bici Sense Edat’ per tal de poder-la fer realitat i rebre assessorament. Paral·lelament, es va adquirir un tricicle elèctric especialment adaptat amb els diners de la partida dels Pressupostos Participatius.

A finals de setembre del 2022, coincidint amb la Setmana de la Mobilitat i la Sostenibilitat, es va presentar el projecte amb l’ajuda del coordinador de l’associació en l’àmbit català, Carles Sánchez. A partir d’aquí, es va iniciar una recerca de voluntaris i voluntàries, que de seguida es van anar animant a fer possible el fet de retornar la capacitat d’anar en bicicleta i sentir el vent a la cara a persones grans i/o persones que ja no poden fer-ho per elles mateixes.

Al llarg d’aquests mesos, el voluntariat s’ha anat formant per aprendre a conduir el tricicle correctament. Han anat fent pràctiques entre ells o amb persones que donaven el seu consentiment, i durant la Fira de les 40 Hores s’oferien a portar a la gent que ho desitgés.

I finalment, aquest mes de maig s’han pogut iniciar les primeres passejades amb gent gran. Concretament, són amb els usuaris i usuàries de la Fundació Guifré i es duen a terme els divendres. Els primers trajectes s’estan fent a la Ruta del Ferro, però també s’ha provat un itinerari per la Devesa del Pla i se n’estan pensant d’altres. Pròximament, altres entitats socials també es beneficiaran del projecte.

Es continuen buscant nous voluntaris que s’animin a participar, així com persones grans particulars que vulguin anar a fer una passejada amb aquest tricicle. Només cal enviar un correu a comunicacio@ajripoll.cat per demanar més informació.

En Bici Sense Edat

‘En Bici Sense Edat’ és una associació sense ànim de lucre d’àmbit català que treballa per a millorar la qualitat de vida, la salut i el benestar de les persones majors i persones amb mobilitat reduïda. L’èxit de la iniciativa s’ha estès per tot el món sota l’organització ‘Cycling Without Age’, amb seu a Copenhaguen, i des de l’any 2016 és possible gaudir-la a les ciutats de Barcelona, Castelldefels, Cardedeu, Cornellà, Granollers, El Palau d’Anglesola, Mataró, Sant Cugat del Vallès, Sant Just Desvern, Tarragona, Terrassa i ara també a Ripoll.


Autor: Redacció


#ripoll


#ripoll





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...


alt - Feijóo en el Congreso de los Diputados / GN

Carles Enric

El PP pierde el relato

Feijóo corre el riesgo de confiar su llegada a La Moncloa al desgaste de Sánchez mientras el PP co...