| *

Notícies més llegides




Actualitat Girona


Girona

Autor: Redacció

Girona acollirà la 59a edició de la Pujada a Peu als Àngels el dia 19 de març

Actualitat Girona  -  06/03/2023  -  12:50

Les inscripcions per a la cursa de muntanya més antiga de Girona ja estan obertes i són gratuïtes per als socis i sòcies del GEiEG


Presentació 59a edició de la Pujada a Peu als Àngel

Presentació 59a edició de la Pujada a Peu als Àngel



 El regidor d’Educació, Infància i Esports de l’Ajuntament de Girona, Àdam Bertran, i el director esportiu del Grup Excursionista i Esportiu Gironí (GEiEG), Pau Serra, han presentat aquest matí la 59a edició de la Pujada a Peu als Àngels, que se celebrarà el diumenge 19 de març. Com a novetat, aquest any la primera cursa de muntanya de Girona, i una de les més antigues de tot l’Estat, serà gratuïta per als socis i sòcies de l’entitat.

La prova comptarà tant amb la modalitat competitiva, cronometrada amb xip i dorsal, com amb la modalitat popular, oberta a tothom qui vulgui fer la ruta al seu ritme. A més, tal com es va fer l’any passat, hi haurà una tercera modalitat inclusiva i gratuïta perquè les persones amb mobilitat reduïda puguin participar-hi. En aquesta edició, es preveu que un total de nou persones, entre nens i nenes de la secció d'esport adaptat del GEiEG i usuaris i usuàries d’altres entitats de Girona, utilitzin joëlettes o cadires de roda tot terreny aptes per fer la prova.

La Pujada a Peu als Àngels permet gaudir del medi natural i de la pràctica a l’aire lliure, un dels vessants de l’activitat esportiva que cada vegada té més adeptes entre la ciutadania, que practiquen esport pel seu benestar i salut. També cal destacar que és una cursa que cada vegada vol ser més accessible i inclusiva per a totes les persones”, ha destacat el regidor d’Educació, Infància i Esports, Àdam Bertran.

El recorregut suma més de nou quilòmetres des de la sortida (9 h), ubicada a la pujada de Santa Llúcia, al costat de l’església de Sant Pere de Galligants, fins al Santuari dels Àngels, passant per la font del Bisbe, la Casa de les Figues i la pujada del “Matahomes”, i té un desnivell acumulat de 485 metres. L’edició d’enguany de la Pujada finalitzarà amb la tradicional missa a l’església de la Mare de Déu dels Àngels.

Com cada any, les primeres persones classificades de cada categoria tindran trofeu i les finalistes en les tres primeres posicions de les categories masculina i femenina, a més, tindran vals regals per bescanviar al centre Bauhaus de Girona. També tindran un trofeu els participants masculí i femení de més edat, i la persona que bati el rècord de la cursa, si s’aconsegueix, i hi haurà un obsequi per a cada participant i avituallament a l’arribada. A banda, tots els corredors i corredores disposaran de servei de transport de tornada a Girona i podran utilitzar les instal·lacions dels complexos esportius del GEiEG de Sant Ponç i Sant Narcís.

Finalment, destaca una vegada més el vessant solidari de la prova. Aquest any, es destinarà un euro de cada inscripció a la Fundació Càritas Girona.

Les inscripcions a la 59a Pujada a Peu als Àngels ja estan obertes tant per la modalitat competitiva com per la popular, i es poden realitzar o bé directament a les instal·lacions del GEiEG a Sant Narcís, Sant Ponç i Palau, o bé de forma telemàtica al web del GEiEG. Els dorsals es podran recollir el mateix matí de la cursa o bé el dia abans, dissabte 18 de març a la tarda, a la botiga Bauhaus Girona.

Podeu consultar el reglament i tota la informació de la prova al web del GEiEG.


Autor: Redacció


#girona


#girona





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Policia Local de Lloret / © Gironanoticies.com

Seccions sindicals de Lloret de Mar SIP-FEPOL / CSIF

No tot està permès

SIP-FEPOL i CSIF exigeixen al regidor Alejandro una rectificació pública després que relacionés ...


alt - Acollim Ara

Xavier Rius

Catalunya, terra d’acollida

La crisi de Ceuta torna a despullar les contradiccions d’un progressisme que va omplir els carrers...