GIRONANOTICIES.COM - Logo

El mitjà valent! Apostem per la llibertat d'expressió


02/10/2023


::



Notícies més llegides



La Selva


Caldes de Malavella

Tres detinguts per conrear 2.000 plantes de marihuana a una zona propera a l’ermita de Santa Seclina

La Selva  -  01/08/2022  -  13:58

Els Mossos d’Esquadra, amb col·laboració amb la Policia Local, van sorprendre els responsables de la plantació dins les tendes de campanya


Plantes de marihuana

Plantes de marihuana



Els Mossos d’Esquadra, en col·laboració amb la Policia Local de Vidreres, van detenir el passat 28 de juliol tres homes de 19, 27 i 31 anys per conrear 2.000 planes de marihuana ocultes en una zona aïllada i boscosa pròxima a l’ermita de Santa Seclina. En concret, els fets es remunten al passat 22 de juliol, quan la Policia Local, a través de la participació ciutadana, va informar els Mossos de la comissaria de Santa Coloma de Farners de la possible existència d’un gran cultiu de marihuana en aquesta zona. 

Gràcies a la investigació i a la recerca que es va fer en aquest territori de difícil accés, es va localitzar la plantació, després d’accedir-hi per un camí sender estret que travessa el bosc per la riera de Llobet. Així, a primera hora del 28 de juliol es va dur a terme un dispositiu amb agents de la Unitat d’Investigació i de Seguretat Ciutadana amb l’objectiu de localitzar i detenir els responsables del cultiu i poder desmantellar la plantació. Durant el dispositiu es va poder localitzar una tenda de campanya i un tendal que feien la funció de cuina i magatzem, amb una taula de càmping, garrafes d’aigua, menjar, un fogonet i molta brossa. Just al costat d’aquesta zona es va trobar una primera feixa amb plantes i una segona, molt més gran, amb més cultiu de marihuana, mentre que a l’altra banda de la riera i en una zona més elevada es van descobrir dues tendes de campanya més ocultes entre la vegetació, un altre fogonet, eines de jardineria, estris de cuina, restes de menjar i molta brutícia. 

D’aquestes tendes en van sortir tres homes, que van intentar fugir, però van ser interceptats i detinguts com a responsables i cuidadors de la plantació. En les tasques d’escorcoll, se’ls va trobar un telèfon mòbil a cadascun. Els detinguts, sense antecedents, van passar el mateix dia 28 a disposició judicial, i van quedar en llibertat amb càrrecs. 

Aquest no és el primer cas de plantacions en aquesta zona. En aquest sentit, en diverses parts muntanyoses d’aquest territori els mossos d’aquesta comissaria ja van desmantellar, entre els mesos d’abril i juny de l’any passat, tres plantacions de cultiu de marihuana amb més de 14.000 plantes retirades. Des del cos dels Mossos d’Esquadra recorden que desmantellar aquests tipus de plantacions també evita el risc d’incendi forestal, ja que s’hi acumulen restes vegetals del propi cultiu i, d’altra banda, s’evita així que els seus cuidadors hi visquin i facin foc per poder menjar.


Autor: Redacció


#laselva #mosos


#laselva #mosos





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - comprensió lectora

Jesús Domingo Martínez

Desigualtat i comprensió lectora

Les desigualtats d'origen es comencen a manifestar escolarment amb contundència als 9-10 anys...


alt - Robert Fàbregas i Ripoll

Robert Fàbregas i Ripoll

SALT: UN REPTE. LA UNITAT: UNA ESPERANÇA

És hora que l'alcalde Viñas encapçali personalment les negociacions amb la mateixa generositat i ...


Agenda