Aquest diumenge 13 de febrer s'ha celebrat el Ple telemàtic de Debat i aprovació dels capítols II al VI del Reglament General i de Funcionament del Consell. En primer lloc, s'ha desenvolupat la ponència de la Presentació del Reglament per part d'un membre de la Subcomissió de la CORF, encarregada d'elaborar el dictamen. El Debat i votació de les Esmenes s'ha estructurat en 4 blocs. En total, hi ha hagut 34 esmenes vives. Després dels torns de defensa s'ha procedit a les rèpliques i votacions de cada una de les esmenes, on no se n'ha aprovat cap. Per acabar, s'ha votat el Reglament, que ha quedat aprovat amb 101 vots a favor (89,38%).
En segona instància s'han presentat dues propostes de resolució (PR). La primera "Sobre la no admissió del Tribunal Suprem del Regne d'Espanya del recurs de cassació presentat per la Generalitat a la sentència del TSJC núm. 520/2020''. La proposta ha estat rebutjada. La segona PR ha estat la "Proposta de desvinculació del legítim president a l'exili Carles Puigdemont de la presidència de Junts". Aquesta proposta també ha estat desestimada, amb 91 vots en contra (80,53%).
En tercer lloc, s'ha portat a terme la part de 'Propostes de noves Comissions o Subcomissions'. S'ha proposat crear una nova comissió, sota el nom de 'Comissió de Drets Històrics', i ha quedat aprovada, amb 100 vots a favor (90,91%).
En les pròximes hores, el dictamen del Reglament quedarà publicat al BOC, la Publicació Oficial de l'Assemblea de Representants. Un cop aprovat el Reglament, amb totes les garanties i legitimitat atorgada, ja es pot convocar el Ple d'investidura per votar la presidència del Consell en les setmanes vinents.
Autor: Redacció