| *

Notícies més llegides




Actualitat Girona


Girona

Autor: Redacció

Girona veurà néixer el nou Festival Z d’arts escèniques <30 aquest estiu

Actualitat Girona  -  01/07/2021  -  16:31

L’edició d’enguany té com a fil conductor la llibertat d’expressió i inclou 5 espectacles, 2 cercles de debat, una exposició fotogràfica i activitats professionals




Girona veurà néixer un nou esdeveniment cultural aquest estiu amb la celebració del Festival Z d’arts escèniques <30, una mostra d’arts en viu i espectacles creats per persones de menys de 30 anys i adreçats a un públic ampli, però que interpel·larà amb més força el jovent. El vicealcalde i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats; la directora d'Arts Escèniques de l'Ajuntament de Girona, Elena Carmona; el director del Festival Z, Jordi Duran, i diverses companyies participants a la iniciativa han presentat avui el festival, que tindrà lloc a Girona els dies 16 i 17 de juliol.

La programació inclourà, a banda de propostes artístiques, el desenvolupament d’activitats relacionades amb el pensament i la reflexió pensades tant per al públic local  com professional, i se centrarà cada any en un tema d’interès diferent proposat per persones joves. El tema triat en aquest cas ha estat la llibertat d’expressió, un concepte que es veurà reflectit en la programació, tant en la part artística, com en la de pensament i reflexió i en l’activitat expositiva.

“Avui és un dia important per Girona, perquè estem davant del naixement d’un nou festival. Estem orgullosos que la nostra ciutat sigui un pol d’atracció de talents i noves creacions de les arts escèniques i em sento molt satisfet que els i les joves en siguin els protagonistes, perquè són el motor de la creació i, en definitiva, el motor de la nostra ciutat, del país i de la cultura”, ha assegurat el vicealcalde i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats.

Aquest any, el Festival Z es presenta en un format “beta”, centrat en donar inici al projecte i en establir diàleg amb els agents locals, tot i que la idea és que en properes edicions pugui tenir projecció nacional i internacional, compti amb un desplegament molt més ambiciós de les activitats professionals, i esdevingui motor de creació.

De moment, en aquesta ocasió els dies el 16 i 17 de juliol s’han programat cinc espectacles, tots en format presencial, dues taules de debat i reflexió obertes al públic i una exposició fotogràfica, a més d’activitats professionals com ara la presentació a professionals del sector de tastos de propostes artístiques, la presentació de col·lectius que exerceixen d’agents de referència en l’àmbit del teatre jove, o trobades professionals d’intercanvi. Tot plegat tindrà com a centres neuràlgics del festival l’Auditori i el Claustre del Centre Cultural de La Mercè i el Teatre Municipal de Girona.

El Festival Z és una iniciativa promoguda i organitzada per la Fundació Privada Joan Bosch amb el suport de l’Ajuntament de Girona, la Diputació de Girona, el Teatre Municipal de Girona, el Centre Cultural La Mercè i l’Escola Universitària ERAM.


Autor: Redacció


#girona


#girona





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Policia Local de Lloret / © Gironanoticies.com

Seccions sindicals de Lloret de Mar SIP-FEPOL / CSIF

No tot està permès

SIP-FEPOL i CSIF exigeixen al regidor Alejandro una rectificació pública després que relacionés ...


alt - Acollim Ara

Xavier Rius

Catalunya, terra d’acollida

La crisi de Ceuta torna a despullar les contradiccions d’un progressisme que va omplir els carrers...